۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹
به دنبال افزایش دزدی دریایی:

کشتی ها در فیلیپین تغییر مسیر دادند

افزایش دزدی دریایی در غرب فیلیپین، مالکان کشتی ها را مجبور به تغییر مسیر تردد شناورهای خود ساخته است.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۱۷۶۸
کشتی ها در فیلیپین تغییر مسیر دادند
به گزارش گروه بین الملل مانا، رویترز نوشت: شیب صعودی دزدی دریایی در غرب فیلیپین، مالکان کشتی را مجبور به تغییرمسیرتردد شناورهای خود از طریق آبهای دیگر ساخته است، به طوری که زمان بیشتری برای حمل کالاهایی مانند آهن آلات استرالیایی به مناطق اصلی آسیا، مورد نیاز خواهد بود.
بر طبق آمارهای منتشر شده از سوی توافق نامه همکاری منطقه ای در سرکوب دزدی دریایی و سرقت مسلحانه شناورها در آسیا ReCAAP، گزارش 16 مورد حمله دزدی دریایی از ماه مارس سال گذشته در- دریاهای Sulu و Celebes Seas که سالانه انتقال کارگو به ارزش 40 میلیارد دلار را بر عهده دارند- به ثبت رسیده است.
سازمان دولتی ضد دزدی دریایی در این باره گفت: در حال حاضر، بیش از 12 تن از اعضای خدمه از کشتی های عبوری در دریاهای مذکور، در چنگال دزدان دریایی گروه ابوسیف گرفتار هستند.
یکی از افسران ارشد عملیات در بخش آموزش و امنیت اموال دریایی با اشاره به اینکه Sulu وCelebes Seas نقاط خیلی خطرناکی هستند، گفت: مناطق مذکور با رشد فزاینده ای در معرض همیشگی حوادث دریایی قرار دارند، به طوری که حملات وحشیانه به شناورهای تجاری ، خدمه ها، آدم ربایی و باج گیری های فراوان به کررات دیده می شوند.
علاوه بر این، مرکز گزارشات بین المللی دزدی دریایی در کولالامپور نیز نسبت به افزایش خطر دزدی دریایی مسلحانه در آبهای مذکور، هشدار داده است.
در ادامه این گزارش آمده است: چندین شناور بزرگ که در حال حمل آهن آلات از استرالیا به آسیای شمالی هستند و در گذشته از مسیر دریایی Sulu برای تردد استفاده می کردند، در حال حاضر شرق فیلیپین را به عنوان مسیر انتخابی برگزیده اند.
به عنوان مثال، مالک بزرگترین کارگوی خشک تایوان پیش از این اعلام کرده بود، از اواخر سال 2016، 10 فروند از کشتی های بزرگ ملکی از نوع Capsize مجبور به تغییر مسیر شده اند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار