۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸

دزدی دریایی در مناطق پرخطر جهان کاهش یافت

سه منطقۀ پرخطرِ خلیج گینه، آسیای جنوب شرقی، منطقۀ (HRA) اقیانوس هند طی ماه های جولای، آگوست و سپتامبر سال جاری میلادی از کاهش جرایم دریایی در این مناطق خبر دادند.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۹۵۴۶
دزدی دریایی در مناطق پرخطر جهان کاهش یافت
به گزارش گروه بین الملل مانا و آمار منتشر شدۀ سه ماه سوم سال جاری میلادی از سوی واحد انتشارات شرکت دریایی Dryad، جرایم دریایی در آسیای جنوب شرقی از سال 2009 میلادی تاکنون کاهش 65 درصدی داشت. افزون برآن، منطقۀ HRA در سه ماه سوم سال جاری میلادی هیچ موردی از دزدی دریایی را ثبت نکرد و آخرین دزدی دریایی آن مربوط به سال 2014 میلادی و به یک شناور تجاری بود. در خلیج گینه و منطقۀ ممنوعۀ اقتصادی (EEZ) نیجریه نیز با وجود افزایش تردد شناورهای تجاری از اوایل ماه جولای، تعداد حملات دزدان سیری نزولی داشت. 
بر اساس این گزارش، مدیر بخش عملیاتی شرکت دریایی Dryad گفت: نسبت به کاهش آمار دزدی دریایی در مناطق پرخطر و دیگر جرایم برای ادامۀ سال 2016 میلادی خوش بین هستیم. با این وجود، در مناطقی از جمله خلیج عدن و اقیانوس هند، خطر حملات دزدان دریایی سومالی ادامه دارد. 
این گزارش ادامه داد: افزون بر حملات دزدان و جرایم دریایی، مسائل دیگری نیز مناطق دریایی را تهدید می کند که از آن بین می توان به مشاجرۀ لیبی و یمن اشاره کرد. همچنین، وجود موشک های ضد کشتی در مسیرهای کشتیرانیِ جنوب دریای سرخ تایید شده و این موضوع ترانزیت کالا و تجارت را در آبهای خطرناک و از سوی دریانوردان تهدید می کند. 
از سویی دیگر، مسئلۀ بحران مهاجرت در مدیترانه فشار دوچندانی را بر صنعت کشتیرانی می افزاید و خبر از افزایش احتمالی جرایم دریایی می دهد.
لازم به ذکر است، از آغاز سال 2016 میلادی تاکنون 81 نفر ربوده شدند. همچنین، هفت نفر جان خود را از دست دادند و 61 نفر هنوز اسیر هستند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار