
به گزارش مانا به نقل از سیترید مریتایم نیوز؛ استراتژی خطوط کانتینری شامل افزایش خدمات مستقیم به بازارهای در حال رشد، به ویژه شمال آفریقا، و توسعه مسیرهای عبوری از اقیانوس هند و دور زدن دماغه امید نیک و بندر کیپ تاون برای رسیدن به سواحل شرقی آمریکا است. این تمرکز روی مسیرهای مستقیم به کشورهای در حال توسعه، نشاندهنده تلاش خطوط برای تنوعبخشی و کاهش وابستگی به مسیر سوئز است، که در بحران اخیر دچار اختلال شده بود.
تحلیل دادههایام دی اس ترنسمدال نشان میدهد که سواحل شرق آمریکا با افزایش ظرفیت و متنوعسازی مسیرها، نقش کلیدی در شبکه چندمنطقهای پیدا کردهاند، در حالیکه سواحل غرب آمریکا همچنان بر جریانهای شرق آسیا تمرکز دارند. سرویسهای غیرمستقیم و چندمرحلهای نیز رشد کردهاند تا خطوط بتوانند همگام با ازدحام، مازاد ظرفیت و تقاضای متغیر بازار عمل کنند.
افزایش اتصال مستقیم کشورهای آفریقای غربی و منطقه اروپا و مدیترانه نشاندهنده رشد شبکههای بینالمللی و بهرهبرداری از بازارهای جدید است. کشورهای نامیبیا، موریتانی، ساحل عاج و سنگال بیشترین افزایش اتصال مستقیم را تجربه کردهاند. خطوط کانتینری از این تغییرات برای ایجاد شبکه مقاومتر و منعطفتر بهره میبرند، بهطوری که حتی در صورت ادامه اختلالات دریای سرخ، مسیرهای جایگزین و هابهای آفریقایی و جنوب آسیایی حفظ میشوند.
به طور کلی، بازسازی خطوط کانتینری نشاندهنده تطبیق استراتژیک با اختلالات جهانی و تمرکز بر بازارهای در حال رشد است. توسعه مسیرهای مستقیم به آفریقا و افزایش انعطاف شبکه، به خطوط کمک میکند تا خطرات عملیاتی، ازدحام و ظرفیت مازاد را مدیریت کنند و در عین حال بازارهای جدید را فعال نمایند.