۱۷ آبان ۱۴۰۴ - ۰۹:۴۹

راه‌اندازی خط کشتیرانی کانتینری ملی هند

خط کشتیرانی کانتینری ملی هند با ۵۱ فروند کشتی و هزینه‌ای بالغ بر ۶.۹ میلیارد دلار، توسط نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند، با هدف دستیابی به خودکفایی دریایی در منطقه بهارات افتتاح شد.
کد خبر: ۱۰۴۹۳۴

راه‌اندازی خط کشتیرانی کانتینری ملی هند

 

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از TradeWindsNews؛ هند برنامه‌های جدیدی را برای توسعه حمل‌ونقل و لجستیک آغاز کرده تا هزینه‌های تجارت برای صادرکنندگان و واردکنندگان هندی کاهش یابد.

براساس این گزارش، سهامداران عمده این خط کشتیرانی با عنوان BCL شامل شرکت کشتیرانی هند (SCI)، شرکت کانتینری هند (CONCOR)، و سه شرکت بزرگ بین‌المللی مرسک (Maersk)،‌ام‌اس‌سی (MSC) و کاسکو (COSCO) هستند.

نخست‌وزیر نارندرا مودی در مراسم افتتاح این خط گفت: «دوران جدیدی از اعتماد دریایی آغاز شده است. هدف دولت، ایجاد خودکفایی دریایی در اقتصاد هند است و این امر با سرعت و انرژی زیادی در حال انجام است.»

وی در ادامه افزود: «سفارش ساخت کشتی به ارزش ۲۶ میلیارد دلار برای ۴۳۷ فروند شناور، شامل ۱۰۰ یدک‌کش سازگار با محیط زیست و ۱۱ لایروب، برای شرکت لایروبی هند در حال انجام است.»

به گفته مودی، راه‌اندازی BCL با ۵۱ کشتی اولیه با اندازه‌ها و سنین مختلف، توسط صندوق سرمایه‌گذاری ۶.۹ میلیارد دلاری پشتیبانی می‌شود که در نهایت باعث افزایش ناوگان این شرکت به ۱۰۰ کشتی خواهد شد. با این حال، سطح بودجه دولتی از طریق «صندوق توسعه دریایی» (MDF) هنوز به‌طور دقیق مشخص نشده است.

در ادامه گزارش آمده است که برنامه‌های اولیه خط کشتیرانی BCL شامل تجارت در سراسر آسیا، از جمله چین و غرب آسیا و دریای سرخ است. همچنین، برنامه‌هایی برای گسترش فعالیت‌های بین‌المللی این خط به اروپا و ایالات متحده در آینده اعلام خواهد شد.

انتظار می‌رود سهامداران اصلی با بهره‌گیری از تخصص‌های خود، یک زنجیره لجستیکی یکپارچه ایجاد کنند؛ به‌گونه‌ای که شرکت SCI عملیات اجاره و بهره‌برداری کشتی‌ها را بر عهده گیرد و شبکه لجستیکی CONCOR شامل اتصالات ریلی و مراکز لجستیک داخلی، مسئول جابه‌جایی بار به بنادر و از بنادر باشد.

DahNay، یکی از فورواردر‌های بزرگ هندی، در بیانیه‌ای اعلام کرد که صادرات هند به شرکت‌های حمل‌ونقل خارجی متکی است، امری که موجب افزایش هزینه‌ها و کمبود ظرفیت شده است. این وابستگی در جریان اختلالات زنجیره تأمین ناشی از همه‌گیری کووید-۱۹ به‌ویژه آشکار شد.

در این بیانیه تأکید شده است که معرفی خط کانتینری داخلی با هدف افزایش امنیت تجاری، تثبیت هزینه‌های حمل‌ونقل و تضمین دسترسی پایدار و قابل پیش‌بینی‌تر به ظرفیت کشتی‌ها برای صادرکنندگان هندی انجام می‌شود.

در پایان گزارش آمده است که در صنعت دریایی این کشور، نگرانی‌هایی درباره تأمین مالی طرح تحول دریایی نخست‌وزیر وجود دارد؛ چرا که دریافت وام‌های بلندمدت از بخش خصوصی در حال حاضر امکان‌پذیر نیست. اپراتور‌های کشتی و بنادر همچنین از این موضوع ابراز تأسف کرده‌اند که بانک‌ها ابزار‌های مالی با دوره بازپرداخت ۳۰ تا ۵۰ سال ارائه نمی‌دهند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار