۲۷ مهر ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲

چین عوارض بندری جدید را بر کشتی‌های کروز مسافری آمریکایی اعمال کرد

چین هزینه‌های ویژه بندری جدید خود را بر کشتی‌های کروز بازدیدکننده از این کشور اعمال کرده است. این هزینه‌های جدید از تاریخ ۱۴ اکتبر به عنوان اقدامی متقابل در قبال هزینه‌های بندری ایالات متحده، که تحت برنامه‌ای توسط دفتر نماینده تجاری ایالات متحده و در پاسخ به تسلط چین بر صنعت کشتی‌سازی ایجاد شده بود، لازم‌الاجرا است.
کد خبر: ۱۰۴۶۸۳

چین عوارض بندری جدید را بر کشتی‌های کروز مسافری آمریکایی اعمال کرد

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت maritime-executive؛ هیچ یک از کشتی‌های کروز چینی توقف‌های بندری برنامه‌ریزی‌شده‌ای در ایالات متحده ندارند. چین در برنامه متقابل خود، کشتی‌های متعلق یا تحت مدیریت ایالات متحده و همچنین کشتی‌های دارای پرچم و ساخت ایالات متحده را هدف قرار داده است.

تأثیر اولیه و استثنا

رویکرد آزمایشی چین به صنعت کشتی‌های کروز در تاریخ ۱۶ اکتبر با کشتی کروز Riviera انجام شد که قرار بود یک روز در بندر چینی پهلو بگیرد. اما یک خبرگزاری خصوصی چینی گزارش داد که کشتی Riviera برای اجتناب از پرداخت تقریباً ۱.۶ میلیون دلار هزینه اضافی بندری، به بوسان، کره جنوبی تغییر مسیر داد.

با این حال، کشتی کروز Spectrum of the Seas متعلق به شرکت رویال کارائیب اینترنشنال، در تاریخ ۱۷ اکتبر، پس از یک سفر دریایی کوتاه به شانگهای بازگشت. این کشتی کروز در شانگهای پهلو گرفت و سفر‌های دریایی کوتاهی را به شهروندان چینی ارائه می‌دهد. دولت چین به این کشتی معافیت از هزینه‌های اضافی بندری اعطا کرده است که با توجه به اندازه آن، قابل توجه است.

چینی‌ها هشدار داده‌اند که این معافیت کلی برای کشتی‌های کروز نیست و کشتی‌های مستقر در چین همچنان از این معافیت برخوردار خواهند بود، اما پهلوگیری کشتی‌های کروز مرتبط با ایالات متحده در طول سفر‌های دریایی آسیایی از عوارض معاف نخواهد بود.

شرکت رویال کارائیب تأکید کرده است که کشتی Spectrum of the Seas که در آلمان ساخته شده، متناسب با بازار چین طراحی شده است. به عنوان مثال، مسافران می‌توانند در کشتی از رستوران‌های الهام گرفته از مناطق محلی چین و همچنین سرگرمی‌هایی مانند نمایشی به نام «جاده ابریشم» استفاده کنند.

جزئیات هزینه‌ها و پیامد‌ها

در حال حاضر، چین هزینه‌ای معادل ۵۶ دلار برای هر تن خالص کشتی دریافت می‌کند و این هزینه‌ها تا سال ۲۰۲۸ تقریباً به ۱۵۷ دلار برای هر تن خالص افزایش خواهد یافت.

برای کشتی به اندازه Spectrum of the Seas، هزینه فعلی بیش از ۹ میلیون دلار برای هر سفر خواهد بود. در صورت اعمال عوارض بندری، این رقم برای هر سفر دریایی به بیش از ۲۶.۵ میلیون دلار افزایش می‌یابد. این هزینه‌ها برای کشتی‌های کروز که بزرگتر از کشتی‌های تجاری هستند، قابل توجه خواهد بود.

با توجه به اینکه چین توقف‌های بندری در حال ترانزیت کشتی‌های کروز را برای این هزینه‌ها هدف قرار داده است، خطوط کروز احتمالاً توقف‌های بندری خود را مورد بازنگری قرار خواهند داد. با در نظر گرفتن اینکه اکثر کشتی‌های کروز متعلق به شرکت کارناوال مستقر در ایالات متحده است، گروه‌های رویال کارائیب و هلدینگ‌های خط کروز نروژ شاید توقف‌های بندری خود به چین را لغو کنند.

در حال حاضر، تنها کشتی کروز بین‌المللی دیگری که در شانگهای پهلو گرفته است، کشتی متعلق به MSC Cruises است. این کشتی سوئیسی با پرچم مالت بوده و مشمول هزینه‌های ویژه بندری نمی‌شود.

سایر کروز‌های موجود در بازار مسافری شرکت‌های چینی عبارتند از: Adora، China Merchants، Blue Dream Cruises و Astro Ocean International Cruise متعلق به شرکت کاسکو.

ارسال نظرات
آخرین اخبار