۱۲ شهريور ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۶

همکاری محوری چین و هند، کلید نظم اقتصادی نوین

در شرایطی که با وجود تعرفه‌های آمریکا، تجارت جهانی به سختی نفس می‌کشد و این موضوع روزبه‌روز باعث تغییر در زنجیره‌های تأمین می‌شود، بازار داخلی چین از کاهش تجارت متضرر است. به همین جهت، همکاری محوری چین و هند می‌تواند کلید نظم اقتصادی جدید باشد.
کد خبر: ۱۰۴۰۶۹

همکاری محوری چین و هند، کلید نظم اقتصادی نوین

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از tradewindsnews؛ دولت چین به دنبال بازارهای جدیدی است، زیرا تعرفه‌های آمریکا بر واردات ضربه زده و تعرفه‌های اضافی که بر کالاهای چینی به تعویق افتاده، باعث ایجاد عدم‌قطعیت بیشتر شده است.
بر اساس این گزارش، پس از اعلام تعرفه‌های متقابل در ماه گذشته، شرکت‌های حمل‌ونقل در حال بررسی این موضوع هستند که آیا تجارت با آمریکا هنوز امکان‌پذیر است یا خیر و همکاری چین و هند تا چه حد می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد.
پیتر سند، تحلیلگر ارشد Xeneta، در این باره گفت: همکاری محوری هند و چین برای ایجاد یک نظم اقتصادی جدید بدون دخالت آمریکا، حیاتی است و می‌تواند محرکی برای تجارت‌های جدید یا تقویت تجارت‌های موجود باشد. نشانه‌های بازار اجاره نشان می‌دهد که شرکت‌های حمل‌ونقل، حتی با وجود کاهش نرخ‌های لحظه‌ای، همچنان به تقاضای ظرفیت ادامه می‌دهند؛ اما در حالی که مدت اجاره در حال افزایش است، سطح نرخ بازار اجاره کاهش یافته است.
سند در ادامه افزود: اگرچه ظرفیت و تقاضا در بالاترین سطح خود قرار دارد و یافتن بازار برای این کشتی‌ها در حال حاضر مشکلی ایجاد نمی‌کند، با این حال تغییراتی در بازار جهانی کانتینر در راه است که از چند سال پیش در دستور کار قرار داشته و هند و چین محرک این تغییرات خواهند بود.
او تأکید کرد: وجود بنادر متعدد در هند می‌تواند پذیرای کشتی‌های بزرگ باشد، اما احتمالاً با تنوع‌بخشی چین، شرکت‌های حمل‌ونقل از تناژ کمتری برای خدمات‌رسانی به بازار هند استفاده کنند.
در این گزارش همچنین آمده است که جیمز هوکام، مدیر انجمن جهانی کشتیرانی (GSF)، گفت: تعرفه‌های چین دوباره در اواخر سال اعمال شده‌اند و صاحبان کالا مطمئن نیستند که آیا باید کالاها را به آمریکا ارسال کنند یا منتظر بمانند.
GSF انتظار دارد با تغییر قابل توجه تقاضا و ظرفیت، شاهد افزایش تعداد سفرهای دریایی خالی باشیم. با این حال، این امر به تغییر جهت تجارت به سوی فروشندگان چینی و سرعت یافتن بازارهای جدید توسط آنها بستگی دارد.
در پایان گزارش آمده است: مدیر شرکت حمل‌ونقل Dimerco مستقر در تایوان اظهار داشت که انتظار می‌رود حجم واردات آمریکا در سال ۲۰۲۵ حدود ۵.۶ درصد کاهش یابد. همچنین پیش‌بینی می‌شود واردات کانتینری از سپتامبر تا دسامبر، در مقایسه با سال گذشته، با اُفتی بین ۱۹ تا ۲۱ درصد مواجه شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار