۱۹ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۴:۵۶

کشتی‌های LNG به فنّاوری هیبریدی مجهز می‌شوند

مؤسسه لویدز رجیستر و صنایع سنگین هیوندای (HHI) و شرکت کشتی سازی و مهندسی فراساحل (HD KSOE) کره جنوبی تفاهم‌نامه‌ای برای توسعه یک سیستم پیشرانه هیبریدی با استفاده از فنّاوری پیل سوختی اکسید جامد (SOFC) برای کشتی‌های حمل LNG با ظرفیت ۱۷۴۰۰۰ متر مکعب امضا کردند.
کد خبر: ۱۰۳۳۸۳

کشتی‌های LNG به فنّاوری هیبریدی مجهز می‌شوند

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت پورت تکنولوژی؛ این پروژه مشترک با هدف افزایش راندمان، کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای و  بالابردن انعطاف‌پذیری عملیاتی انجام می‌شود.

براساس این گزارش سونگ گو پارک، رئیس بخش شمال شرقی آسیای مؤسسه لویدز رجیستر در این زمینه گفت: با ترکیب تخصص فنی قابلیت‌های طراحی نوآورانه HD KSOE و صنایع سنگین هیوندای HHI در حال توسعه پروژه‌هایی هستیم که به صنعت دریایی کمک می‌کند تا ضمن حفظ راندمان عملیاتی به اهداف پایداری خود دست یابد.

چانگ کوانگپیل، معاون ارشد اجرایی HD KSOE نیز در این باره گفت: این همکاری به ما فرصت بزرگی می‌دهد تا نشان دهیم در زمینه کم کردن کربن برای کشتی‌ها، پیشرو هستیم. این پروژه برای عملکرد سیستم‌های کم کربن بسیار مهم هستند. این واقعاً نشان می‌دهد که صنایع دریایی  چقدر متعهد به پیشی گرفتن از مقررات سختگیرانه زیست‌محیطی و تلاش برای کشتیرانی پایدارتر می‌باشد.

ریو هونگ-ریول، مدیر ارشد فنّاوری و معاون اجرایی HHI نیز گفت: این تفاهم‌نامه گامی مهم به سوی فنّاوری‌های سوخت بدون کربن برای کشتی‌های بزرگ LNG است. این سیستم ترکیبی مزایای زیست‌محیطی قابل توجهی را به ارمغان می‌آورد ضمن اینکه الزامات عملیاتی مالکان و اجاره‌کنندگان کشتی را برآورده می‌کند.

در ماه آوریل، شرکت‌های Seatransport و Deployable Energy همکاری خود را با LR برای توسعه راه‌حل‌های انرژی هسته‌ای، از جمله برای شناور‌های واکنش استراتژیک در مناطق دورافتاده، اعلام کردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار