به گزارش گروه بینالملل مانا به نقل از سایت پورت تکنولوژی؛ پروژه AutoMoor برای پذیرش جدیدترین کشتیهای کانتینری فوق بزرگ توسط شرکت ترلبورگ طراحی شده است. اجرای آن قرار است با بهبود پایداری کشتی، افزایش کارایی و کاهش زمانهای چرخش، عملیات را در کوتاهترین زمان ممکن بهبود بخشد.
علاوه بر این، این سیستم با کاهش انتشار گازهای گلخانهای کشتیها در حین پهلوگیری، از اهداف پایداری ترمینال پشتیبانی خواهد کرد. این سیستم همچنین ظرفیت اسکله را برای مدیریت کشتیهای کانتینری MegaMax به طول ۴۰۰ متر افزایش میدهد و تضمین میکند که ترمینال در خط مقدم قابلیتهای دریایی مدرن باقی بماند.
ریچارد هپورث، رئیس بخش تجاری در شرکت دریایی و زیرساختی ترلبورگ، در این زمینه گفت: این قرارداد، اعتماد به فنّاوری AutoMoor را به عنوان یک راهحل متحولکننده برای عملیات بندری مدرن برجسته میکند.
وی افزود: با ارائه راهحلهای پیشرفتهای مانند AutoMoor، ما در حال پیشرفت در ایمنی، کارایی و پایداری هستیم و بنادر را قادر میسازیم تا در یک محیط همیشه در حال تکامل، پیشرفت کنند.
به گفته وی این پروژه در حال حاضر در حال انجام است و ترلبورگ ارزیابی دقیقی را برای اطمینان از ادغام روان AutoMoor انجام میدهد. این شامل ارزیابی اندازه کشتیها، زیرساختهای اسکله و شرایط محیطی برای تنظیم سیستم برای عملکرد بهینه و رسیدگی به هرگونه چالش موجود است.
وی تأکید کرد: پس از پیادهسازی، فنّاوری AutoMoor به کشتیها اجازه میدهد سریعتر و ایمنتر پهلو بگیرند و زمان تخلیه، بارگیری مجدد و زمان چرخش را به طور قابل توجهی کاهش دهند. این سیستم برای تضمین پایداری کشتی در طول عملیات انتقال کانتینر طراحی شده است.
سیستم مکانیکی همیشه فعال (AAMD) ترلبورگ برای کاهش مصرف انرژی بندر طراحی شده است و گزینهای پایدارتر در مقایسه با گزینههای کاملاً هیدرولیکی ارائه میدهد.
انتظار میرود نصب AutoMoor در ماههای آینده، پس از آزمایش و ارزیابی، به طور کامل عملیاتی شود. این اولین استقرار جهانی فنّاوری AutoMoor در یک ترمینال کانتینری در جهان خواهد بود.