به گزارش گروه بینالملل مانا به نقل از پورت نیوز؛ شرکت سوییسی WinGD سازنده موتورهای گازی و دیزلی دو زمانه کم مصرف است که در نیروی محرکه صنعت کشتیرانی تجاری استفاده میشود. این موتورها برای رانش انواع کشتیهای اعماق دریا در سراسر جهان مانند تانکرهای نفت و فرآوردههای گازی و شیمیایی، کشتیهای فلهبر، خودروبرها، کشتیهای باری عمومی و کشتیهای کانتینری مورد استفاده قرار میگیرند.
بر اساس این گزارش حال این شرکت یک پلتفرم جدید به نام X-DF-M را تحت عنوان بزرگترین موتور با سوخت متانول را عرضه کرده که در نوع خود بیسابقه است.
افزودن قابلیت متانول به سری موتورهای WinGD، گزینههای کربنزدایی موجود برای اپراتورهای کشتیهای اعماق دریا را بیشتر گسترش میدهد. با راه اندازی این قبیل موتورها بستههای تبدیل متانول دوگانه سوز برای همه موتورهای تک سوختی و دوگانه سوز WinGD میسر خواهد بود.
دومینیک اشنایتر، مدیرعامل WinGD در این زمینه اظهارداشت که تولید سوختهای پایدار و تجدیدپذیر از همه نوع، همچنان به پیشرفت خود ادامه میدهد، اما در دسترس بودن آنها به علت هزینه زیاد و زمانبر بودن در حال حاضر نامشخص است.
اپراتورهای کشتی میتوانند به شرکت WinGD اعتماد کنند تا طرحهای موتوری قابل اعتماد و کارآمدی را ارائه دهد که کربن زدایی در همه سوختهای مورد نظر جایگزین را امکان پذیر میکند.
با افزایش میزان تقاضا نسبت به استفاده از سوخت متانول پیشبینی میکنیم پلتفرم جدید X-DF-M به یک عامل کلیدی در کاهش انتشار گازهای گلخانهای از کشتیرانی جهانی تبدیل شود.
به گفته وی اولین موتور با سوخت متانول شرکت WinGD قرار است پس از گذراندن تستهای تایید به کارخانه کشتیسازی تحویل داده شود.
موتور ۱۰ سیلندر X-DF-M برای یک کشتی کانتینربر ۱۶۰۰۰ TEU طراحی شده است و بزرگترین موتور سوخت متانول تاکنون است.