به گزارش گروه بینالملل مانا به نقل از کانتینرنیوز؛ این کشتیها در چین ساخته میشود که هر کدام مجهز به موتورهای دوگانه سوز گاز مایع پرفشار، پیشرفته، کم آلاینده و سوخت کارآمد خواهند بود.
علاوه بر این، در ساخت کشتیها از بیومتان استفاده میشود که قادر است انتشار CO۲ را تا ۹۵ درصد در مقایسه با سیستمهای رانش معمولی کاهش دهد. کشتیهای جدید همچنین از سوخت آمونیاک نیز بهرهمند خواهند بود.
براساس این گزارش تأمین منابع مالی ساخت این کشتیها برعهده دو کشور چین و آلمان است که در این راستا حدود ۹۰۰ میلیون دلار از هزینه ساخت با استفاده از منابع مالی شرکت آلمانی تأمین میشود. در مجموع ۵۰۰ میلیون دلار از دو بانک در قالب وامهای رهنی دوجانبه در دسترس خواهد بود.
بخشی دیگر از منابع به مبلغ ۱.۸ میلیارد دلار از طریق سه شرکت لیزینگی و ۱.۱ میلیارد دلار از طریق تسهیلات اعتباری سندیکایی با حمایت شرکت بیمه صادرات و اعتبار چین (Sinosure) تأمین مالی خواهد شد.
به گفته یکی از مدیران شرکت هاپاک لوید تأمین مالی براساس چارچوب تأمین مالی سبز Hapag-Lloyd’s انجام خواهد شد که به نوبه خود با استانداردهای اصول وام سبز بازار لویدز (LMA) مطابقت دارد. این امر از سوی یک متخصص مستقل از انجمن طبقهبندی بین المللی DNV تأیید شده است، همانطور که کارایی بالای کشتیها و مطابقت آنها با طبقه بندی اتحادیه اروپا وجود دارد.
این متخصص افزود که ما به طور مداوم ناوگان خود را به منظور ارائه خدمات با کیفیت بالا و دستیابی به اهداف بلندپروازانه کربن زدایی نوسازی میکنیم.
وی در پایان گفت: نتیجه گیری موفقیتآمیز چندین تراکنش مالی جذاب تأیید میکند که اجزای تأمین مالی سبز به طور فزایندهای اهمیت دارد. علاوه بر این، ما خوشحالیم که میتوانیم برای اولین بار پروژههای ساخت جدید در چین را با معامله Sinosure تأمین مالی کنیم.