به گزارش گروه بینالملل مانا به نقل از پورت نیوز، در این مدت از بین ۸ بندر چینی، تنها یک بندر با رشد منفی مواجه شد و سایر بنادر رشد قوی و مثبتی داشتند.
بر اساس این گزارش، در ۱۰ ماه سال جاری میلادی، بندر شنزن با میانگین جابهجایی کانتینر ۱۴.۹ درصد بیشترین رشد را داشته است. اما در ماه اکتبر، ظرفیت کانتینری بندر شانگهای ۴.۱۵ میلیون TEU بود که نسبت به سال گذشته ۳.۸ درصد افزایش داشت و همچنان جایگاه اول را حفظ کرد. ظرفیت کانتینری بندر نینگبو ژوشان نیز در ماه اکتبر ۳.۳۱ میلیون TEU بود که نسبت به سال قبل ۱۲.۹ درصد افزایش داشت. بندر شیامن از ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۴ میلادی با رشد منفی ۴ درصدی و در ماه اکتبر با رشد منفی ۱۰.۴ درصدی همراه بود.
در ادامه گزارش آمده است که در بخش نرخ حملونقل کانتینری، میانگین شاخص حملونقل کانتینری نینگبو (NCFI) در نوامبر ۲۰۲۴ میلادی به ۱۶۸۰.۴ امتیاز رسید که کاهش ماهانه ۸.۴ درصدی و افزایش سالانه ۱۳۷.۸ درصدی داشت. از بین ۲۱ مسیر، شاخص حمل بار در ۱۷ مسیر ماه به ماه افزایش و در ۴ مسیر نسبت به ماه قبل کاهش یافته است.