۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۵

بندر شانگهای امسال از مرز جابه‌جایی ۵۰ میلیون کانتینر عبور می‌کند

بنادر کانتینری شانگهای در سال ۲۰۲۴ قصد دارند حمل‌و‌نقل حجم گسترده‌ای از محموله‌ها را انجام دهند که تا‌کنون بی‌سابقه بوده است. این شهر در راستای تبدیل شدن به یک پیشرو در صنعت کشتیرانی جهان تلاش می‌کند.
کد خبر: ۱۰۰۷۶۵

بندر شانگهای امسال از مرز جابه‌جایی ۵۰ میلیون کانتینر عبور می‌کند

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، خبرگزاری شین‌هوا گزارش داد که گونگ ژنگ، شهردار شانگهای، در کنفرانس صنعت کشتیرانی ۲۰۲۴ North Bund Forum اظهار داشت، شانگهای امسال بیش از ۵۰ میلیون TEU کانتینر جابه‌جا خواهد کرد که برای کمک به حفظ جایگاه این شهر به عنوان بندر برتر کانتینری جهان ضروری است.

وی افزود که شانگهای به اولین شهر جهان تبدیل خواهد شد که از رکورد ۵۰ میلیون TEU در سال جاری عبور می‌کند. در راستای این هدف، دولت چین هر چیزی که لازم است را برای ساخت شانگهای به یک مرکز کشتیرانی بین‌المللی اختصاص خواهد داد.

بنا بر این گزارش، بندر شانگهای در سال گذشته ۴۹.۱۶ میلیون TEU جابه‌جا کرده که نسبت به سال ۲۰۲۲ میلادی افزایش ۳.۹ درصدی داشته است. شانگهای به عنوان توسعه یافته‌ترین کلان‌شهر بندری از سال ۲۰۱۰ میلادی از سنگاپور که در حال حاضر در جایگاه دوم قرار دارد پیشی گرفته و بزرگترین بندر کانتینری جهان باقی مانده است. شانگهای بخش مالی خود را آزاد کرده و سیستم حقوقی خود را برای حمایت از بیمه دریایی و کارگزاری کشتی تنظیم خواهد کرد. همچنین استفاده از انرژی پاک و فنّاوری دیجیتال را برای تقویت کارایی صنعت در میان افزایش حجم کانتینر‌ها ترویج خواهد کرد.

به گفته او، طی ۹ ماه اول سال ۲۰۲۴ میلادی، شانگهای ۳۹.۱ میلیون TEU کانتینر را مدیریت کرده که ۸ درصد بیشتر از سال قبل است.«لیونگ»،همانند «یینگ»، مدیر اجرایی سابق هنگ‌کنگ، در این نشست گفت که شانگهای تمام تلاش‌های خود را برای جذب شرکت‌های حمل‌و‌نقل بین‌المللی و بازرگانان با خدمات دریایی بهبود یافته تکرار می‌کند.

او افزود که گروه Shenergy، تأمین‌کننده پیشرو گاز طبیعی در شانگهای، در حال ساخت تأسیساتی برای تبدیل ضایعات غذایی شهر به متانول سبز به عنوان سوخت جایگزین برای صنعت کشتیرانی است. این تأسیسات قادر به تولید ۷۰ تا ۱۰۰ هزار تُن متانول سبز از باقیمانده مواد غذایی خواهند بود که تا پایان سال ۲۰۲۵ میلادی آماده خواهند شد.

وی تأکید کرد که بندر آب عمیق یانگشان در شانگهای، بزرگترین پایانه کانتینری خودکار جهان، با وسعت ۲۳۵۰ متری، از صد‌ها وسیله نقلیه خودکار برای بارگیری، تخلیه و حمل کانتینر‌ها به صورت شبانه‌روزی استفاده می‌کند. شانگهای ظرفیت حمل‌و‌نقل را در یانگشان افزایش می‌دهد تا سطح اتوماسیون برای تسهیل افزایش جریان محموله بالاتر برود.

در پایان این گزارش آمده است که رئیس انجمن مالکان کشتی شانگهای هفته گذشته اعلام کرد صادرات چین در ماه آگوست برای چهارمین ماه متوالی کاهش داشته و با کاهش ۸.۸ درصدی به ۲۸۴.۹ میلیارد دلار رسید. انتظار می‌رود نرخ حمل‌و‌‍نقل اقیانوسی برای کالا‌هایی که از بنادر چین خارج می‌شوند و همچنین قیمت‌ها در دو ماه آینده کاهش بیشتری داشته باشند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار