۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۰
مدیرکل شیلات هرمزگان خبر داد:

انجام مطالعه «پرورش ماهی در قفس» در آب‌های کم‌عمق ساحلی هرمزگان

مدیرکل شیلات استان هرمزگان از انجام مطالعات پرورش ماهی در قفس، جهت اجرا در آب‌های ساحلی غرب این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۶۴۹

انجام مطالعه «پرورش ماهی در قفس» در آب‌های کم‌عمق ساحلی هرمزگان

 

به گزارش خبرنگار مانا از بندرعباس، مسعود بارانی در جلسه توسعه پرورش ماهیان دریایی در قفس‌های مقیاس کوچک اظهار کرد: استان هرمزگان به عنوان قطب مهم پرورش ماهی در دریا با ظرفیت شناخته شده بالغ بر ۱۱۳ هزار تُن در کشور مطرح است.

وی با اشاره به نقش و اهمیت تولید ماهیان دریایی در قفس در راستای اشتغالزایی، رونق تولید و توسعه پایدار گفت: در آب‌های کم عمق ساحلی هم ظرفیت بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری جامعه صیادی و ساحل‌نشینان وجود دارد که مطالعه فاز اول در آب‌های غرب هرمزگان انجام شده است.

مدیرکل شیلات استان هرمزگان ادامه داد: خوشبختانه تلاش‌های خوبی برای به بهره‌برداری رساندن این ظرفیت در استان هرمزگان با حمایت سازمان شیلات ایران و استانداری هرمزگان برداشته شده است.

بارانی با بیان اینکه پرورش ماهیان دریایی در قفس یک ظرفیت فعال در حوزه دانش بنیان، اشتغال زایی و ... است، تصریح کرد: بدون شک با بها دادن به این ظرفیت و رفع موانع توسعه‌ای آن، می‌توان اتفاقات خوبی را در حوزه اقتصاد استان و کشور رقم زد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در شرایط کنونی همه باید در جهت تأمین پروتئین مورد نیاز جامعه تلاش مضاعف کنند، گفت: برای تسریع در اجرای طرح‌های تکثیر و پرورش ماهی در قفس پیگیری‌های جدی انجام شده که خوشبختانه شیلات هرمزگان توانسته گام‌های خوبی در این زمینه بردارد.

محمد جدی، مجری طرح توسعه پرورش ماهی در قفس سازمان شیلات ایران نیز در این نشست با بیان اینکه استان هرمزگان ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های شیلات به ویژه آبزی پروری و صیادی دارد، تصریح کرد: خوشبختانه با حمایت سازمان شیلات ایران گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شده است.

وی از ظرفیت بسیار مناسب پرورش ماهیان دریایی در نقاط نزدیک ساحل به عنوان زمینه‌ای برای اقتصاد ساحل نشینان یاد کرد و گفت: در آینده نزدیک شاهد سرمایه گذاری ساحل نشینان در این زمینه خواهیم بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار