۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۸

رزمایش آیونز ۲۰۲۴ تمرین تقویت امنیت دریایی و مبارزه با آلودگی نفتی است

نشست توجیهی رزمایش مرکب دریایی آیونز ۲۰۲۴ با حضور کارکنان ناوگروه‌ها و نمایندگان کشور‌های شرکت کننده در این رزمایش به میزبانی منطقه یکم دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۰۶۶۲

رزمایش آیونز ۲۰۲۴ تمرین تقویت امنیت دریایی و مبارزه با آلودگی نفتی است

 

به گزارش خبرنگار مانا از بندرعباس، امیر دریادار دوم جلیل مقدم، فرمانده قرارگاه مقدم و ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش در این نشست اظهار کرد: خداوند بزرگ را شاکرم که به بنده و همکارانم این فرصت را داد که در فصل زیبای پاییز، میزبان نیروهای دریایی کشورهای عضو و ناظر اجلاس آیونز به منظور برگزاری یک رزمایش مرکب دریایی باشیم.

وی افزود: هدف از تشکیل این جلسه ایجاد هماهنگی کامل در اجرای سناریوها، سازمان رزم، مراحل اجرا، پشتیبانی، مخابرات، ایمنی و ... است.

دریادار دوم مقدم خاطرنشان کرد: تمرین‌ها، سریال‌ها و سناریوهای مختلفی از جمله کمک به کشتی سانحه دیده، انجام اقدامات امدادی و پزشکی، عملیات تجسس و نجات، کنترل و مبارزه با لکه نفتی، برقراری امنیت کشتیرانی و خطوط مواصلاتی و حفظ امنیت دریانوردی در این رزمایش پیش‌بینی شده که امیدواریم به ارتقاء سطح هماهنگی و مهارت جمعی همه واحدهای نظامی شرکت کننده در این رزمایش بیانجامد.

فرمانده قرارگاه مقدم و ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: امیدواریم در سال‌های آینده شاهد ارتقاء همه جانبه این رزمایش در همه ابعاد آن باشیم و برگزاری بیشتر این تمرینات  باعث افزایش محسوس امنیت و ایمنی در اقیانوس مهم هند باشد.

دریادار دوم جلیل مقدم اذعان داشت: از فرمانده نیروی مأموریت و همه شما فرماندهان و مسئولان رزمایش می‌خواهم ضمن هماهنگی کامل در انجام سریال‌ها و تمرینات پیش‌بینی شده ایمنی را بالاتر و برتر از همه امور در سرلوحه کار خود قرار دهید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار