۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۷

بندر نینگبو ژوشان چین به‌دنبال رکورد جابه‌جایی ۶۰ میلیون کانتینر در سال

بندر نینگبو ژوشان چین در نیمه اول سال ۲۰۲۴ موفق به جابه‌جایی بیش از ۱۹ میلیون TEU کانتینر شد و قصد دارد تا سال ۲۰۳۵ به رکورد جابه‌جایی ۶۰ میلیون TEU کانتینر دست یابد.
کد خبر: ۱۰۰۶۵۹

بندر نینگبو ژوشان چین به‌دنبال رکورد جابه‌جایی ۶۰ میلیون کانتینر در سال

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از پورت نیوز، بندر نینگبو ژوشان قرار است تا سال ۲۰۳۵ میلادی توسعه یابد تا به ظرفیت جابه‌جایی ۱.۸ میلیارد تُن محموله و ۶۰ میلیون TEU کانتینر دست یابد. این بندر به یک بندر دریایی بین‌المللی با تخصص در حمل‌و‌نقل کانتینری و محموله‌های فله تبدیل خواهد شد و یک مرکز حمل‌و‌نقل ترکیبی رودخانه و دریا برای کالا‌های فله در امتداد رودخانه یانگ‌تسه ایجاد می‌کند.

این طرح شامل بهبود ظرفیت جابه‌جایی بندر هاب کانتینری با ساخت پنج منطقه بندری با ظرفیت ۱۰ میلیون TEU است و همچنین قابلیت خدمات اسکله برای نفت و گاز، زغال‌سنگ و سنگ معدن را تقویت می‌کند. طرح توسعه بندر نینگبو ژوشان با تأکید بر پایداری و توسعه بندر سبز، میزان محموله‌های پاک را تا ۹ درصد افزایش می‌دهد.

در پایان این گزارش آمده است که پروژه توسعه بندر نینگبو ژوشان شامل دو منطقه اصلی در نواحی مرکزی و شمالی و ۲۰ منطقه بندری تا سال ۲۰۳۵ میلادی خواهد بود. همچنین، طی دو سال آینده، بندر نینگبو ژوشان حدود ۳۰ پروژه احداث ترمینال جدید را آغاز خواهد کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار