۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰

فنّاوری جدید تخلیه و بارگیری سریع کانتینر با افزایش راندمان ۱۶۰ درصدی

یک شرکت اسپانیایی سیستم جرثقیل پایدار کشتی به ساحل و بالعکس را راه‌اندازی کرده که به طور همزمان، به جای یک کانتینر به شیوه سنتی، ۲.۶ کانتینر را تخلیه می‌کند. از سوی دیگر، با اسکن کردن ۱۰۰ درصد کانتینر‌ها در زمان جابه‌جایی، بازرسی، ایمنی و کارآیی را تا ۱۶۰ درصد افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۰۴۲۶

فنّاوری جدید تخلیه و بارگیری سریع کانتینر با افزایش راندمان ۱۶۰ درصدی

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از پورت تکنولوژی، این فنّاوری پیشرفت قابل‌توجهی را در صنعت دریایی نشان می‌دهد. شرکت STS Transfer Line اسپانیا به دلیل بهره‌وری انرژی استثنایی خود مشهور است. با این فنّوری، به طور متوسط ۱۶.۷۴ دلار در جابه‌جایی و بازرسی ایمنی هر کانتینر صرفه‌جویی می‌شود که این رقم برای بنادر بزرگی که سالانه حدود ۶.۳ میلیون کانتینر جابه‌جا می‌کنند، به معنای صرفه‌جویی ۱۰۵.۴۶ میلیون دلار در هر سال است. همچنین، سیستم وزنه تعادل جرثقیل به گونه‌ای طراحی شده است که انتشار CO۲ را حداقل تا ۵۱ درصد کاهش دهد و به بهبود‌های زیست‌محیطی کمک قابل‌توجهی کند.

افزایش ایمنی در بازرسی کانتینر‌ها

در حال حاضر، تنها حدود ۳.۴ درصد از کانتینر‌هایی که از کشتی به اسکله منتقل می‌شوند، بازرسی می‌شوند که یک نگرانی قابل توجه از لحاظ ایمنی را برجسته می‌کند. خط انتقال STS این مشکل را با اسکن خودکار هر کانتینر بدون تحمیل هزینه‌های لجستیک اضافی برطرف می‌کند. طراحی این جرثقیل اجازه می‌دهد تا به سطوح بهره‌وری انرژی بیش از ۷۰ درصد دست یابد و در مقایسه با نمونه‌های سنتی که فقط یک کانتینر را تخلیه می‌کنند، تا ۲.۶ کانتینر را به طور همزمان تخلیه کند.

بهینه‌سازی فرآیند تخلیه و بارگیری

یکی دیگر از نکات قابل‌توجه این فنّاوری آن است که می‌تواند کانتینر‌ها را از ساحل به کشتی منتقل کرده و زمان تخلیه را با نصب در نزدیک‌ترین مکان پهلوگیری کشتی کاهش دهد. صرفه‌جویی در هزینه‌های انرژی و کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای، خط انتقال STS را به گزینه‌ای جذاب برای مدیران بندری تبدیل می‌کند. کاهش انتشار CO۲ از ۱.۵۵ کیلوگرم در جابه‌جایی هر TEU کانتینر، به پایداری کلی عملیات بندر کمک می‌کند.

سیستم وزنه تعادل ابتکاری

سیستم وزنه تعادل ابتکاری، که مشابه آسانسور است، نقش مهمی در دستیابی به بازده بالا دارد. با پایین آمدن یک کانتینر که به عنوان وزنه تعادل نسبت به کانتینر صعودی دیگر عمل می‌کند، می‌توان تا ۷۰ درصد در انرژی صرفه‌جویی کرد. این طراحی جرثقیل‌های زیادی را قادر می‌سازد تا به طور همزمان بر روی یک کشتی فعالیت کنند.

فنّاوری جدید تخلیه و بارگیری سریع کانتینر با افزایش راندمان ۱۶۰ درصدی


نقش فنّاوری در تغییرات ساختاری بخش دریایی

این فنّاوری به عنوان یک کاتالیزور برای تغییرات ساختاری در بخش دریایی، ایمنی، راندمان بالا، صرفه‌جویی در انرژی و نقش‌های اساسی، ایفای نقش می‌کند.

ویکتور باربرا، مدیرعامل STS Transfer Line، اظهار داشت که این تنها جرثقیلی در بازار است که قادر به ترکیب ایمنی، عملکرد، صرفه‌جویی در انرژی، پایداری و عملکرد می‌باشد. این رویکرد چند وجهی با اهداف استراتژیک کارکنان و اپراتور‌های بندری هم‌جهت بوده و نشان‌دهنده مسئولیت‌های زیست‌محیطی در صنعت حمل‌و‌نقل است.

ریکاردو مونچو، مدیر بازاریابی و فروش STS Transfer Line، تأکید کرد که هم‌اکنون در نقطه‌ای قرارداریم که حفاظت از محیط زیست به یک چالش کلیدی برای بنادر و سیاستمداران تبدیل شده است. این نیز بخشی از اهداف شرکت به‌شمار می‌رود. وی افزود مفتخریم که یک شرکت احیاکننده محسوب می‌شویم و با کار ساختاری برای داشتن محیط زیست بهتر به جامعه کمک می‌کنیم. STS Transfer Line آماده است تا گامی رو به جلو در فنّاوری بندر و پایداری محیط زیست بردارد.

اهمیت ایمنی در حمل‌ونقل و بنادر

در پایان، خوان کارلوس باربرا، طراح صنعتی و مخترع این سیستم، افزود ایمنی حمل‌و‌نقل و بنادر مسأله مهمی است که نمی‌توان آن را ارزش‌گذاری کرد. ارزش سرعت تخلیه و بارگیری کشتی یا کشف محموله مواد مخدر بسیار فراتر از این ارقام است. طراحی این سیستم با استفاده از یک سیستم خودکار، نوسان بار را به حداقل می‌رساند، ایمنی را افزایش می‌دهد و عملیات را ساده می‌کند. اپراتور فقط موظف است از یک منطقه مناسب در زیر جرثقیل اطمینان حاصل کند، زیرا این سیستم قابل نصب در هر مکانی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار