۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳

نگرانی اپراتور‌های کشتی‌های کانتینری از کاهش نرخ‌های اجاره

بازار اجاره کشتی‌های کانتینری پس از گذراندن ماه‌های شلوغ، با کاهش نرخ‌ها در اجاره‌های نقدی برای کشتی‌های سایز کوچک در برخی ظرفیت‌ها، برای اپراتور‌ها نگرانی زیادی ایجاد کرده است.
کد خبر: ۱۰۰۳۸۰

نگرانی اپراتور‌های کشتی‌های کانتینری از کاهش نرخ‌های اجاره

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا و به نقل از موسسه آلفالاینر، تشکیل ائتلاف جدید در حمل‌و‌نقل کانتینری، تحویل کشتی‌های جدید، و افزایش حق بیمه کشتی‌های عبوری از دریای سرخ، باعث پایین آمدن نرخ اجاره کشتی‌ها شده است.

بر‌اساس این گزارش، نرخ حمل کانتینر طبق شاخص حمل‌و‌نقل کانتینری شانگهای (SCFI) در تاریخ ۲۰ سپتامبر با ۸ درصد کاهش به ۲۵۱۰ واحد رسید. در این شرایط، نرخ‌ها در مسیر‌های آسیا و اروپا از دید اجاره‌کنندگان نگران‌کننده هستند.

در ادامه این گزارش آمده است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۲۰۲۴ میلادی، تحویل ۳۷ فروند کشتی بزرگ با مجموع ظرفیت ۹۵۲ هزار TEU، ظرفیت جدیدی به این ناوگان اضافه کند. از سوی دیگر، اسقاط کمتر کشتی‌ها و ادامه خشکسالی و انحراف کشتی‌ها به سمت دماغه امید نیک با توجه به بحران دریای سرخ اجازه نمی‌دهد که نرخ‌ها بیش از این بالا برود.

همچنین، احتمال اعتصاب کارگران در بنادر ساحل شرقی آمریکا روی کاهش نرخ‌ها و بازار سهام شرکت‌های کشتیرانی تاثیر گذاشته است.

در پایان این گزارش آمده است که در کشتی‌های با ظرفیت ۱۸۰۰ TEU، نرخ‌ها از ۲۶۵۰۰ دلار به ۲۵۰۰۰ دلار و نرخ اجاره روزانه کشتی‌های ۱۷۰۰ TEU از ۲۱۰۰۰ دلار به ۲۰۰۰۰ دلار و کشتی‌های ۲۵۰۰ TEU از ۲۹۵۰۰ دلار به ۲۹۰۰۰ دلار رسیده است. در همین حال، کشتی‌هایی با ظرفیت بین ۴۰۰۰ تا ۸۵۰۰ TEU با افزایش نرخ مواجه شده‌اند.

 نگرانی اپراتور‌های کشتی‌های کانتینری از کاهش نرخ‌های اجاره

ارسال نظرات
آخرین اخبار