۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۸

ممنوعیت ورود کشتی‌های حامل سوخت آلوده به بنادر امارات

اداره دریانوردی امارات ورود کشتی‌های تأمین کننده سوخت OCEANEXL FZC را به علت توزیع سوخت آلوده به آب‌ها و بنادر این کشور ممنوع کرد.
کد خبر: ۱۰۰۲۵۲

ممنوعیت ورود کشتی‌های حامل سوخت آلوده به بنادر امارات

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از پورت استراتژی، شرکت تأمین کننده سوخت OCEANEXL FZC حدود ۷۰۰ تُن سوخت با سولفور بالا را در بندر خورفکان از کشتی اجاره‌شده خود تأمین کرده است. به همین جهت از این پس از ورود به آب‌های امارات منع شد.

براساس این گزارش، بررسی‌های اداره دریانوردی نشان می‌دهد که OCEANEXL FZC اطلاعات نادرستی در مورد ماهیت این عملیات ارائه کرده و مدعی شده که این یک عملیات کشتی به کشتی بوده و نه یک عملیات بانکرینگ، در حالی که کشتی دریافت کننده تأیید می‌کند که عملیات صورت‌گرفته ذخیره‌سازی بوده است.

اداره دریانوردی امارات همچنین تصمیم گرفته است تردد کشتی‌هایی را که توسط OCEANEXL FZC اجاره شده، تحت هر گونه مالکیت، در آب‌ها و بنادر امارات ممنوع کند.

در ادامه این گزارش آمده است، اداره دریانوردی امارات به همه شرکت‌ها، خدمه و افرادی که در پروسه تجارت بانکرینگ و تأمین سوخت فعالیت می‌کنند، یادآوری می‌کند که در صورت بروز هر مشکلی در مورد کیفیت و کمیت سوخت، دستکاری در نمونه‌های سوخت، جعل برگه تحویل سوخت، یا ارائه اطلاعات نادرست به اداره دریانوردی یا مقامات بندری در مورد ماهیت عملیات انجام‌شده، برخورد جدی خواهد شد. به منظور حفظ ایمنی کشتی‌ها و دریانوردان داخل کشتی و استاندارد عملیات بانکرینگ، از ورود کشتی‌های حامل سوخت ناخالص جلوگیری به عمل می‌آید.

در ادامه این گزارش آمده است، شرکت‌هایی که در فعالیت‌های بانکرینگ فعالیت می‌کنند، باید قوانین، مقررات، تصمیمات و بخشنامه‌های جاری را رعایت کنند تا دچار ممنوعیت فعالیت در امارات نشوند.

در پایان این گزارش آمده است که اقدامات این‌چنینی باعث نقض قوانین اجرایی کشور‌ها و کنوانسیون‌های بین‌المللی شده و همچنین ایمنی کشتی‌ها و دریانوردان را به خطر می‌اندازد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار