۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۶

آب‌های شمال غرب خلیج فارس تا روز جمعه مواج است/محدودیت در سفر‌های دریایی

مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه آب‌های شمال غرب خلیج فارس و مناطق ساحلی و آبراهی خوزستان تا روز جمعه به علت وزش باد، مواج و متلاطم است خواستار محدودیت سفر‌های دریایی تا مساعد شدن شرایط جوی شد.
کد خبر: ۱۰۰۲۶۸

آب‌های شمال غرب خلیج فارس تا روز جمعه مواج است/محدودیت در سفر‌های دریایی

 

محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مانا در خوزستان افزود: براساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی‌، انتظار می رود به علت وزش باد شدید‌، ارتفاع موج در آبهای شمال غرب خلیج فارس تا 2 متر نیز برسد.
وی از ملوانان و صیادان خوزستانی خواست برای پیشگیری از حوادث دریایی تا بهبود شرایط جوی، سفرهای دریایی خود را محدود و در حد امکان متوقف کنند. 
مدیرکل هواشناسی خوزستان در ادامه افزود: با مواج شدن آبهای مناطق آبراهی‌، احتمال واژگونی قایق های کوچک صیادی در اروندرود و بهمنشیر و پاره شدن تورهای ثابت صیادی در مناطق ساحلی و خسارت به تاسیسات فراساحل وجود دارد.  
سبزه زاری از صیادان و ملوانان خواست تغییرات جوی و پیش بینی وضعیت آب و هوایی در آبهای شمال غرب خلیج فارس را به صورت برخط از درگاه هواشناسی خوزستان دریافت کنند.
مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: دمای هوا در مناطق ساحلی خوزستان تا روز جمعه کاهشی و سپس از از شنبه  تا اواسط هفته آینده، روند تغییرات افزایشی خواهد بود.
وی غبار محلی و کاهش کیفی هوا را پدیده غالب در مناطق ساحلی خوزستان عنوان کرد و افزود: همچنان هوای گرم شرجی در اغلب مناطق ساحلی خوزستان حکم فرما است.
گرمای نفسگیر و شرجی هوا تا نیمه نخست آذر ماه با شدت و ضعف ادامه در مناطق ساحلی تداوم خواهد داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار