۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۲

آغاز ساخت زیستگاه مصنوعی آبزیان در سواحل کنگان

مدیرکل شیلات استان بوشهر از آغاز ساخت سازه‌های پروژه احداث زیستگاه مصنوعی و نصب آن در سواحل شهرستان کنگان در جنوب استان بوشهر خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۲۶۹

آغاز ساخت زیستگاه مصنوعی آبزیان در سواحل کنگان

 

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، عقیل امینی با بیان اینکه ذخایر آبزیان خلیج‌فارس صدمه و خسارت دیده است اظهار داشت: زیستگاه آبزیان خلیج‌فارس دچار خسارت شده که معیشت صیادان و اشتغال این حوزه را دچار چالش و مشکلات گوناگون کرده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه احیاء زیستگاه آبزیان خلیج‌فارس در دستور کار قرار گرفته است خاطر نشان کرد: با توجه به کاهش ذخایر آبزیان خلیج فارس، شیلات استان بوشهر اقدام به ساخت زیستگاه مصنوعی جهت استقرار در دریا کرده است که پروژه ساخت این زیستگاه‌ها طی فرآیند مناقصه و با انتخاب پیمانکار آغاز شده است.

امنیتی ادامه داد: اعتبار ساخت سازه‌های پروژه احداث زیستگاه مصنوعی در سواحل جنوبی استان بوشهر ۱۲ میلیارد ریال از طریق سازمان شیلات ایران تامین شده است که با انتخاب پیمانکار ساخت این سازه‌ها آغاز شده است.

وی اضافه کرد: تعداد ۲۰۰ عدد سازه زیستگاه مصنوعی به صورت کروی شکل و از جنس بتنی ساخته و نصب خواهد شد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر تصریح کرد: محل قرارگیری این زیستگاه‌های مصنوعی در فاصله ۹ کیلومتری ساحل و در عمق حدود ۲۰ متری از کف دریا و در حد فاصل بین شهرستان‌های دیر و کنگان جانمایی خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار