۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۹

افزایش نظارت‌ها بر اسقاط شناور‌ها برای کاهش آلودگی

مدیر کل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی معاونت محیط زیست دریایی، گفت: با نظارت بیشتر و دقیق‌تر ادارات کل حفاظت محیط زیست استان‌های ساحلی، با هر گونه فعالیت اسقاط غیر مجاز برخورد و جلوگیری خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۰۲۵۳

افزایش نظارت‌ها بر اسقاط شناور‌ها برای کاهش آلودگی

 

امید صدیقی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به برنامه نظام مند سازی فعالیت اسقاط و بازیافت شناورها طی سال‌های اخیر، اظهار داشت: با توجه به تقاضای زیاد جهت بازیافت و اسقاط شناورها و با توجه به آلودگی‌های شدید این صنعت در صورت اجرا به صورت غیر‌مجاز و غیر اصولی، برنامه نظامندسازی فعالیت اسقاط شناورها آغاز شد.

مدیر کل دفتر بررسی و مقابله با آلودگیهای دریایی معاونت محیط زیست دریایی، تصریح کرد: بر همین اساس نسبت به تدوین ضوابط محیط زیستی بازیافت شناورها اقدام و در سال 1401 ضوابط مذکور جهت اجرای آن به سایر دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شد.

وی بیان داشت: همچنین به تعدادی سایت کشتی‌سازی و تعمیر شناور که متقاضی فعالت بازیافت شناور بودند، ضوابط و الزامات لازم ابلاغ و با بازرسی و ممیزی این سایت‌ها‌، ایرادات اعلام شد و اکنون برخی از این سایت‌ها با تکمیل زیر‌ساخت‌ها و الزامات تقریباً شرایط انجام بازیافت شناورها به صورت مجاز را کسب کرده‌اند.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست، تاکید کرد: با اقدامات وسیع صورت گرفته اکنون فعالیت اسقاط شناور ملزم به رعایت ضوابط ابلاغی و الزامات اعلام شده است و با امکانات و ضوابط قانونی ایجاد شده، شرایط برای عملیات اسقاط مجاز فراهم شده است.

مدیر کل دفتر بررسی و مقابله با آلودگیهای دریایی معاونت محیط زیست دریایی، بیان داشت: با نظارت بیشتر و دقیق تر ادارات کل حفاظت محیط زیست استان‌های ساحلی، با هر‌گونه فعالیت اسقاط غیر‌مجاز برخورد و جلوگیری خواهد شد.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار