به گزارش گروه بینالملل مانا به نقل از پورت نیوز؛ این سکوی توربین بادی دارای بیش از ۳۰۰۰ حسگر برای نظارت بر تمام جنبههای وضعیت عملکرد سکو است و قابلیت آن را دارد که ویدئو، صدا، تصاویر و همچنین دادههایی در مورد جابهجایی، دما، لرزش، ولتاژ، جریان، سرعت و جهت باد را در اختیار اپراتورها قرار دهد.
سکوی توربین بادی در تاریخ ۱۱ آگوست نصب شده و ۷۲ ساعت زمان میبرد تا ۱۹ مایل دریایی جنوب چین را طی کند.
به گفتۀ مقامات چین این اقدام یک ناوبری چالش برانگیز است. این سکو در کارخانه کشتیسازی CSSC Huangpu Wenchong Shipyard تولید و راهاندازی شده است.
براساس این گزارش چیدمان این سکو شامل دو برج وی (V) شکل است که هر یک دارای یک توربین بادی هیبریدی قدرتمند با قدرت ۸.۳ مگاوات است.
به گفتۀ یکی از مسئولان مینگ یانگ این اولین بار است که از بتن با عملکرد بالا در یک سازه استفاده میشود که انتظار میرود مقاومت بالایی در برابر فشار داشته باشد.
این شرکت که به عنوان بزرگترین دارنده سهم بازار در انرژی بادی فراساحلی معروف است دارای ساختارهای برج دوقلوی هوابرد، موتور اصلی دوتایی، دوربین دوتایی و سیستم نگهدارنده میباشد که به گفتۀ مسئولان این شرکت در جهان منحصر بفرد است.
در ادامه این گزارش آمده است این سکوی شناور که ۲۱۹ متر طول و ۳۶۹ متر عرض دارد، به گونهای طرحی شده که در دریاهای با عمق ۳۵ متر مستقر شود همچنین از یک سیستم پهلوگیری تک نقطهای استفاده میکند که باعث میشود در برابر توفان شدید مقاومت کند.
این مسئول مینگ یانگ در ادامه میگوید: سه طرح منحصر بفرد برای توربینهای بادی شناور در دریا طراحی کرده است؛ این شرکت در همکاری با شرکت انرژی China Three Gorges و شرکت ملی نفت (CNOOC) China National Offshore Oil Company برای توسعه و استقرار فنّاوریهای بادی دریایی همکاری میکند.
مسئول شرکت مینگ بانگ تأکید میکند به عنوان نمونهای از پیشرفتها در توربینهای بادی فراساحلی، OceanX از بادگیر استفاده میکند که باعث کاهش بار روی سازه نگهدارنده تا میزان ۴۰ درصد میشود.