۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰

نرم افزار جدید سازمان بین‌المللی دریانوردی برای مقابله با تهدیدات امنیتی

سازمان بین‌المللی دریانوردی IMO با همکاری سازمان بین‌المللی هوانوردی نرم افزار جدید‌ی راه اندازی کرده که به صنعت جهانی دریانوردی کمک می‌کند تا با تهدیدات سایبری داخلی مقابله کند.
کد خبر: ۹۹۸۰۴

 

نرم افزار جدید سازمان بین‌المللی دریانوردی برای مقابله با تهدیدات امنیتی

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از مارین لینک؛ منظور از تهدید داخلی خطراتی است که از طریق یک حادثه امنیتی توسط کارکنان دریایی ناشی می‌شود. این امر می‌تواند عامدانه یا غیرعمدی باشد. زیرا برای تروریست‌ها و گروه‌های جنایی هکری مختلف سازمان یافته که دائماً در جستجوی فرصت برای استفاده از آسیب پذیری امنیتی بنادر و کشتی‌ها هستند، افراد داخلی می‌توانند مهره مناسبی باشند، چون دسترسی خوبی به مکانها، اقلام و اطلاعات حساس دارند.

برای حل این مشکل سازمان بین‌المللی دریانوردی IMO و سازمان بین‌المللی هوانوردی (ICAO) برای توسعه یک نر م افزار جدید مقابله با تهدیدات داخلی همکاری می‌کنند.

این برنامه اقدامات امنیتی مختلف مانند بررسی سابقه، کنترل دسترسی، نگهبانی، نظارت، فنّاوری‌های پیشرفته و استفاده از هوش مصنوعی را شامل می‌شود.

بر‌اساس این گزارش هر سازمانی که در عرصه دریایی فعالیت می‌کند، از جمله ادارات دریایی، شرکت‌های کشتیرانی، اپراتور‌های بندری و سایر ذی‌نفعان دریایی  می‌توانند از  این نرم افزار استفاده کنند.

«اندرو کلارک»، افسر فنی بخش امنیت دریایی در IMO در این زمینه گفت: ما در حال حاضر با مجموعه‌ای از تهدیدات و خطرات امنیتی دریایی در سطح جهانی روبه‌رو هستیم. رویکرد سازمان ملل در این مورد  که شامل همه سازمان‌ها و آژانس‌های عضو سازمان ملل متحد می‌شود بسیار مهم است و ما از ایکائو برای حمایت قوی آن‌ها در تولید این ابزار جدید برای مقابله با تهدید ات داخلی در بخش دریایی سپاسگزاریم. چراکه توسعه ا‌بزار‌ها  و آموزش‌های جدید در دنیای در حال توسعه و کمک به کشور‌های عضو در راستای تلاش‌هایشان برای انجام تمام اقدامات امنیتی دریایی ضروری است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار