۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۹

تصفیه خانه پالایشگاه‌های گازی عسلویه امسال افتتاح می‌شود/ممانعت از ورود پساب‌های پالایشگاه‌های عسلویه به خلیج فارس

مدیرکل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست از افتتاح تصفیه خانه مرکزی ویژه پالایشگاه‌های گازی فعال در عسلویه طی امسال خبر داد و گفت: با بهره برداری از این تصفیه خانه مرکزی، از ورود بخش زیادی از پساب تولیدی پالایشگاه‌های مذکور که به دریا وارد می‌شد، جلوگیری به عمل خواهد آمد.
کد خبر: ۹۹۶۱۱

تصفیه خانه پالایشگاه‌های گازی عسلویه امسال افتتاح می‌شود/ممانعت از ورود پساب‌های پالایشگاه‌های عسلویه به خلیج فارس

 

امید صدیقی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: یکی از اقدامات مؤثر در راستای کنترل ورود آلودگی‌ها به دریا‌های کشور که با پیگیری‌های سازمان حفاظت محیط زیست به سرانجام رسید، آغاز احداث پروژه تصفیه خانه مرکزی ویژه پالایشگاه‌های گازی عسلویه بود.

مدیرکل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، ادامه داد: متاسفانه سالیان سال بود که این تصفیه خانه ایجاد نشده بود و بخش زیادی از پساب تولیدی این مراکز به دریا وارد می‌شد و آلودگی زیادی تولید می‌کرد.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست، اذعان داشت: در نهایت با پیگیری‌های مستمر سازمان حفاظت محیط زیست، قرارداد احداث تصفیه خانه مذکور در منطقه ویژه پارس جنوبی منعقد شد.

به گفته وی، پیش‌بینی می‌شود با توجه به پیشرفت پروژه، امسال شاهد افتتاح تصفیه خانه مرکزی ویژه پالایشگاه‌های گازی فعال در عسلویه باشیم.

صدیقی در ادامه گفته‌های خود  تصریح کرد: با بهره برداری از این تصفیه خانه مرکزی، از ورود بخش زیادی از پساب تولیدی پالایشگاه‌های مذکور که به دریا وارد می‌شد، جلوگیری به عمل خواهد آمد.

وی یکی از مهمترین معضلات آلودگی دریا بامنشا خشکی را مربوط به فعالیت صنایعی همچون پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها در نوار ساحلی دانست و تاکید کرد: بسیاری از این صنایع فاقد سیستم تصفیه هستند و یا سیستم تصفیه آن‌ها ناقص است که در نهایت منجر به آلودگی دریایی می‌شوند.

مدیرکل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، ادامه داد: پساب تولیدی در این صنایع به رودخانه تخلیه و نهایتا وارد دریا می‌شود که این امر به معضل مهم زیست محیطی به ویژه در آب‌های خلیج فارس تبدیل شده است.

وی اذعان داشت: برای رفع این معضل بانک اطلاعاتی تدوین کردیم که اطلاعات تمام واحد‌های صنعتی فعال در نوار ساحلی را در آن ثبت می‌کنیم؛ همچنین برنامه‌ای برای تکمیل تصفیه خانه‌ها و سیستم دفع پساب آن‌ها به دریا شروع کرده‌ایم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار