۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۱

دو طرح آبزی‌پروری در هرمزگان به بهره‌برداری رسید

رئیس پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان از بهره‌برداری دو طرح مرتبط با حوزه آبزی‌پروری در استان هرمزگان خبر داد.
کد خبر: ۹۹۴۴۴

دو طرح آبزی‌پروری در هرمزگان به بهره‌برداری رسید

 

به گزارش خبرنگار مانا از هرمزگان، محمد صدیق مرتضوی در جمع خبرنگاران با اشاره به انتقال تجربه تولید بچه‌ماهی به بخش خصوصی، اظهار کرد: این مقوله یکی از مهمترین دستاورد‌های موسسه تحقیقات شیلات و علاوه بر آن، مولدسازی ماهیان، تکثیر و پرورش لارو برای تولید انبوه و تجاری‌سازی آن نیز صورت گرفته است.

وی همچنین با اشاره به بهره‌برداری از دو طرح آبزی‌پروری در شهرستان بندرلنگه استان هرمزگان، افزود: یکی از این طرح‌ها آزمایشگاه مرکزی ایستگاه تحقیقات نرمتنان است که با زیربنای حدود ۲۰۰ متر مربع به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس پژوهشکده اکولوژی خلیج‌فارس و دریای عمان با بیان اهمیت طرح‌های به بهره‌برداری رسیده در بندرلنگه، ادامه داد: این آزمایشگاه مرکزی در راستای پشتیبانی از طرح‌های تحقیقاتی شیلات راه‌اندازی شده است.

مرتضوی با اشاره به دیگر طرح افتتاح شده نیز عنوان کرد: کارگاه تکثیر و پرورش آبزیان دریایی خلیج‌فارس با زیربنایی حدود ۱۰۰۰ متر مربع مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

رئیس پژوهشکده اکولوژی خلیج‌فارس و دریای عمان خاطرنشان کرد: طرح اهلی و بومی‌سازی تکثیر ماهی «سوکلا» که یکی از آبزیان بسیار مهم در خلیج‌فارس است، می‌تواند چرخه پرورش ماهی در قفس کشور را تکمیل کند.

این مقام مسئول تاکید کرد: این دستاورد ملی برای نخستین بار در کشور توسط محققان پژوهشکده اکولوژی خلیج‌فارس و دریای عمان عملیاتی شده است.

مرتضوی در انتها نیز با بیان اینکه برای اجرای این دو طرح بیش از ۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است، افزود: بر‌اساس قرارداد منعقد شده سه‌جانبه بین سازمان تحقیقات شیلات، بخش خصوصی و معاونت علمی و فنّاوری رئیس جمهور، در چهار سال آینده ۲۰۰ هزار قطعه بچه ماهی سوکلا به بخش خصوصی تحویل می‌شود که زیرساختی برای تولید در سال‌های آینده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار