۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۵

۷ هزار گونه دریایی خلیج فارس، دریای عمان و خزر ثبت شد

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: تاکنون اطلاعات موجود در خصوص حدود هفت هزار گونه گیاهی و جانوری خلیج فارس، دریای عمان و خزر در قالب بانک داده‌ای جمع‌آوری شده است.
کد خبر: ۹۹۴۳۷

۷ هزار گونه دریایی خلیج فارس، دریای عمان و خزر ثبت شد

 

مجتبی ذوالجودی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به تهیه بانک داده‌ای تنوع زیستی خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر به عنوان یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: این بانک داده‌ای با مشارکت دانشگاه‌های کشور صورت گرفته است.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: تاکنون اطلاعات موجود در خصوص حدود هفت هزار گونه گیاهی و جانوری خلیج فارس، دریای عمان و خزر در قالب این بانک داده‌ای جمع آوری شده است.

به گفته این مقام مسئول در سازمان محیط زیست، این داده‌ها در قالب یکسان جهت ورود به پایگاه داده آماده سازی شده‌اند و در حال حاضر، طراحی پایگاه داده تنوع زیستی دریایی کشور در مرحله برنامه نویسی است.

ذوالجودی، خاطرنشان ساخت: پایگاه داده تنوع زیستی خلیج فارس رونمایی شده و به تدریج اطلاعات تنوع زیستی سایر دریا‌های کشور نیز به این پایگاه وارد و به صورت مستمر به روزآوری می‌شوند.

 وی تصریح کرد: هدف از این پایگاه داده که استفاده عموم نیز از آن امکان پذیر خواهد بود، ایجاد مرجعی منطقه‌ای برای تمام کشور‌های حاشیه این دریا‌ها و نیز دسته بندی علمی آمار و اطلاعات در مورد گونه‌های بومی و غیربومی و مهاجم موجود در این اکوسیستم‌ها است.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، اظهار امیدواری کرد: بتوانیم از هفت هزار گونه گیاهی و جانوری دریایی خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر با توجه به ثبت اطلاعات آن‌ها در قالب بانک داده‌ای، نهایت حفاظت و احیا را انجام دهیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار