۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۱

افزایش ۴۰ درصدی حقوق ناجیان غریق در نوار ساحلی خزر

معاون ستاد ساماندهی سواحل و دریای استانداری مازندران با اشاره به استقرار هزار و ۲۰۰ نفر ناجی غریق در طول نوار ساحلی استان گفت: در پی مصوبه وزارت کشور، حقوق ناجیان غریق امسال با افزایش قابل توجهی همراه بوده است.
کد خبر: ۹۹۴۳۶

افزایش ۴۰ درصدی حقوق ناجیان غریق در نوار ساحلی خزر

 


فضل الله کیقبادی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: امسال هزار و ۲۰۰ نفر ناجی غریق از سوی استانداری مازندران و هلال احمر در ۵۵۰ نقطه خطرآفرین نوار ساحلی استان جهت امداد و نجات احتمالی، استقرار یافته‌اند.

معاون ستاد ساماندهی سواحل و دریای استانداری مازندران ادامه داد: در پی مصوبه وزارت کشور، حقوق ناجیان غریق امسال با افزایش ۴۰ درصدی نسبت به سال گذشته همراه بوده است.

وی با اشاره به اینکه ناجیان غریق سال گذشته ماهانه ۹ میلیون تومان دریافت می‌کردند، اظهار داشت: امسال حقوق ناجیان به ماهانه ۱۲ میلیون تومان افزایش یافته است و به طور منظم و بدون تاخیر پرداخت می‌شود.

معاون ستاد ساماندهی سواحل و دریای استانداری مازندران، گفت: ۱۰۰۰ نفر ناجیان از سوی استانداری و ۲۰۰ نفر نیز شامل نیرو‌های داوطلب هلال احمر در نقاط خطر‌آفرین ساحلی مازندران مستقر هستند؛ ۲۰۰ نفر نیز در مجموع طرح‌های ساماندهی استان توسط بخش خصوصی استقرار یافته‌اند.

کیقبادی خاطرنشان ساخت: حقوق ناجیان غریق مستقر در طرح‌های ساماندهی دریا به عهده سرمایه گذار بخش خصوصی است.

وی با اشاره به اینکه بر‌اساس آخرین بررسی‌های انجام شده هم‌اکنون تعداد نقاط خطر‌آفرین در طول سواحل مازندران به ۵۴۰ نقطه افزایش یافته است، خاطرنشان ساخت: این در حالی است که تا سه سال پیش، تعداد نقاط خطر آفرین مازندران ۳۷۰ نقطه بود که سال ۱۴۰۱ به ۴۲۰ نقطه رسید و سال گذشته با افزایش ۱۲۰ نقطه دیگر به ۵۵۰ نقطه افزایش یافت.

به گفته این مقام مسئول در استانداری مازندران، حضور ناجیان غریق نقش مهمی در کاهش چشمگیر غرق شدگی‌ها خواهد داشت، همانطور که سال گذشته شاهد این مهم بودیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار