۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰

افزایش ۱۱۲ درصدی نرخ جعبه کانتینر ۴۰ فوتی در چین

میانگین نرخ جعبه کانتینر ۴۰ فوتی در چین به بالاترین حد در دو سال اخیر رسید. فقط از مارس تا آوریل ۲۰۲۴ نرخ هر کانتینر با افزایش ۱۲، ۱ درصد مواجه شده و از ۱۷۰۰ دلار به ۳۶۰۰ دلار رسیده است.
کد خبر: ۹۹۴۰۰


افزایش ۱۱۲ درصدی نرخ جعبه کانتینر ۴۰ فوتی در چین


به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از کانیتنر نیوز؛ میانگین قیمت کانتینر ۴۰ فوتی در چین تا تاریخ ۲۴ ژوئن، ۳۲۵۰ دلار بود که بیانگر روند صعودی قیمت جعبه‌های کانتینر ۴۰ فوتی است.

بر‌اساس این گزارش در حالیکه نرخ خرید کانتینر روند صعودی دارد و هزینه حمل آن همچنان افزایش می‌یابد که ابتدای ماه ژوئن تا‌کنون با سرعت سرسام آوری ادامه دارد.

در این گزارش آمده است در حالیکه قیمت کانتینر و نرخ حمل آن در چین بالا رفته حجم معاملات کمی پایین آمده است.

«کریستین رولئوفز»، مدیر‌عامل مؤسسه  Container xChange در این زمینه گفت: نرخ اجاره کانتینر از چین به اروپا نیز سه برابر افزایش یافته به گونه‌ای که میانگین هزینه حمل از شانگهای به روتردام در نوامبر ۲۰۲۳ حدود ۵۰۰ دلار بود که اکنون سه برابر شده است.

در همین حال نرخ اجاره کانتینر از چین به آمریکا نیز در ماه ژوئن دو برابر افزایش یافته است.

به طور کلی هزینه حمل کانتینر از نوامبر تا ماه ژوئن به دو برابر افزایش یافته و نرخ حمل از شانگ‌های به نیویورک در نوامبر ۲۰۲۳ میلادی، ۵۶۸ دلار بود که در ماه ژوئن به ۱۲۰۰ دلار رسیده است.  

نرخ شانگ‌های به اوکلند در نوامبر ۲۰۲۳ میلادی، ۳۷۰ دلار آمریکا بود که اکنون در اواسط ژوئن ۲۰۲۴ میلادی به ۱۶۶۳ دلار رسیده است، همچنین نرخ حمل از شانگهای به لس آنجلس در نوامبر ۲۰۲۳ میلادی ۶۴۳ دلار بود که در ۲۳ ژوئن ۲۰۲۴ به ۱۱۰۷ دلار رسید.

به گفته وی در حال حاضر شاهد درخواست نرخ اجاره کانتینر به ۲۶۰۰ دلار در هفته منتهی به ۲۷ ژوئن بودیم.

وی در ادامه یاد‌آور شده است بررسی این مؤسسه نشان می‌دهد تقاضای شدید برای خدمات حمل‌و‌نقل کانتینری رو به افزایش است و انتظار می‌رود در آینده محموله کانتینری بیشتری از چین به عنوان مرکز بزرگ تولید جعبه کانتینر باشیم. درهمین حال تولید کانتینر در چین نسبت به سال گذشته ۹ درصد افزایش یافته است. چین از ابتدای سال ۲۰۲۴ میلادی تا‌کنون ۱۰۴.۰۳ میلیون teu کانتینر را مدیریت می‌کند که مجموع ظرفیت محموله این کانتینر‌ها به ۵.۵۵ میلیارد تُن می‌رسد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵.۲ درصد بالا رفته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار