روز جهانی دریانورد بر دریانوردان دریادل مبارک باد

      
۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۷

امارات یک مسیر لجستیکی بین مکزیک، آمریکا و کانادا راه‌اندازی کرد

شرکت DP World امارات به منظور هموار کردن مسیر تجاری آمریکا _ مکزیک و کانادا پروژه‌ای را با استفاده از کانتینر‌های ۵۳ فوتی که قابل حمل از طریق کامیون و حمل‌ونقل ریلی می‌باشد، اجرا کرد.
کد خبر: ۹۹۱۹۹

 

امارات مسیر لجستیکی را بین مکزیک _ آمریکا و کانادا راه‌اندازی کرد


به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از پورت نیوز؛ این پروژه از اول سال جاری میلادی تردد آزمایشی خود را از طریق هموار شدن راه حل کانتینری بین وجهی آغاز کرده است و در نهایت از مکزیک به آمریکا و کانادا متصل می‌شود.   

این سرویس پس از بارگیری کانتینر‌های ۵۳ فوتی به طور مستقیم کالا را از کارخانه در مکزیک تحویل گرفته و به نزدیک‌ترین مرکز لجستیکی آمریکا از طریق حمل‌و‌نقل ریلی و یا تریلی حمل می‌کند. مقاصدی که در مرحله اول برای این پروژه تعریف شده شامل لس‌آنجلس، شیکاگو، دیترویت و تورنتو است.  

در ادامه این گزارش آمده است حمل‌و‌نقل چند وجهی درب به درب این مسیر بین ۸ تا ۱۴ روز طول می‌کشد و تخمین زده می‌شود که در سال ۲۰۲۴  میلادی، ۳۰۰۰۰ وسیله نقلیه از این مسیر عبور کنند.

از سوی دیگر حمل‌و‌نقل کانتینر‌های ۴۰ فوتی نیز از طریق خودرو در این مسیر پیش‌بینی شده، اما بهترین و مناسب‌ترین وسیله در این مسیر کانتینر ۵۳ فوتی است که ضمن حمل خودرو باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود.  

به گفتۀ مسئولان DP World این پروژه یک نوآوری جدید شامل حمل‌و‌نقل ریلی و خودرو‌های کانتینری است که صنعت لجستیک آمریکا، مکزیک و کانادا را متحول خواهد ساخت؛ به خصوص که کانتینر‌های ۵۳ فوتی درآن نقش اصلی را دارند.  

از جمله کالا‌هایی که از طریق کانتینر‌های ۵۳ فوتی حمل خواهد شد مربوط به خودرو است که از ابتدای سال ۲۰۲۴ میلادی تا کنون ۵۰۰۰ خودرو بین مکزیک و آمریکا جابه‌جا شده است.  

«کریستوف سیتز»، معاون جهانی Finished Vehicles در DP World در این زمینه گفت: تجربه گسترده ما در حمل‌و‌نقل خودرو و سایر کالا‌ها از طریق کانتینر در سراسر جهان شهره عام و خاص شده است، زیرا با شیوه جدید قفسه‌بندی کانتینر‌های بزرگ می‌توانیم بهترین و منحصر بفرد‌ترین راه حل را برای ارتباط دو بندر و یا دو کشور به کار گیریم.

وی در پایان گفت: پروژه دیگری در این ارتباط از طریق شرکت DP World در استرالیا در دست اجرا است و قرارداد دیگری بین DP World امارات و سازمان بنادر عربستان (MAWANI) به منظور ساخت یک پارک لجستیکی به ارزش ۲۴۰ میلیون دلار در بندر جده شروع شده است.

 

امارات مسیر لجستیکی را بین مکزیک _ آمریکا و کانادا راه‌اندازی کرد
امارات مسیر لجستیکی را بین مکزیک _ آمریکا و کانادا راه‌اندازی کرد

ارسال نظرات
آخرین اخبار