روز جهانی دریانورد بر دریانوردان دریادل مبارک باد

      
۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۳

تانزانیا امتیاز بهره برداری از ۲ ترمینال کانتینری را به مدت ۳۰ سال به هند واگذار کرد

بر‌اساس قرارداد منعقده ۳۹ میلیون دلاری به منظور تبدیل شدن بندر دارالسلام به یک بندر جهانی احداث و بهره برداری از دو ترمنیال بندر دارالسلام تانزانیا به مدت ۳۰ سال به شرکت آدانی هند واگذار شد.
کد خبر: ۹۹۱۹۵

تانزانیا امتیاز بهره برداری از ۲ ترمینال کانتینری را به مدت ۳۰ سال به هند واگذار کرد



به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از پورت نیوز؛ بر‌اساس قراردادی که بین شرکت Adani International Ports Holdings و اداره بنادر تانزانیا امضا شد، مقرر شد احداث و  مدیریت دو ترمینال بندر دارالسلام به مدت ۳۰ سال به شرکت هندی واگذار شود، بر این اساس شرکت آدانی هند به منظور احداث اسکله‌های جابه‌جایی کالا به میزان یک میلیون teu در سال فعالیت خواهد کرد و ۸۳ درصد از کل حجم جابه‌جایی کانتینر تانزانیا را برعهده خواهد داشت.

در ادامه این گزارش آمده است شرکت East Africa Gateway Limited (EAGL) به عنوان یک سرمایه گذار با شرکت آدانی شریک شده و در این میان شریک تانزانیایی  سرویس ترمینال کانتینری تانزانیا و شرکت‌های وابسته آن کنترل و  نظارت خواهد کرد.

این گزارش حاکی است ۹۵ درصد از سهام ترمینال کانتینری در اختیار شرکت آدانی قرار خواهد گرفت و این شرکت با انعقاد مبلغ ۳۹ میلیون دلار  اجرای پروژه‌ها را برعهده می‌گیرد. ضمن اینکه مالک تمام تجهیزات بندری  دارالسلام خواهد بود.

یکی از مسئولان بندر دارالسلام در مراسم امضای این قرارداد گفت که این کشور تصمیم دارد برای تبدیل شده به یکی از بزرگترین  بنادر منطقه تا سال ۲۰۳۰ میلادی از بزرگترین اپراتور هندی استفاده کرده و شبکه‌های خود را در زمینه  حمل‌و‌نقل دریایی و حمل‌و‌نقل لجستیک تقویت کند.

به گفتۀ وی اهداف واگذاری امتیاز دو ترمینال براین اساس است تا حجم تجارت و همکاری اقتصادی بین بنادر ما و شرق آفریقا افزایش یافته و بندر دارالسلام به یک بندر جهانی تبدیل شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار