۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰

افزایش شاخص شادی دریانوردان در سه ماهه اول ۲۰۲۴

شاخص شادی دریانوردان از ۶.۳۶ درصد سه ماهه پایانی ۲۰۲۳ میلادی به ۶.۹۴ درصد در سه ماهه اول ۲۰۲۴ میلادی رسید.
کد خبر: ۹۸۹۱۲

افزایش شاخص شادی دریانوردان در سه ماهه اول ۲۰۲۴

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ بلومبرگ دریایی با اشاره به اینکه دریانوردان از شروع سال ۲۰۲۴ میلادی پس از کاهش بحران دریای سرخ شادتر هستند، یاد‌آور شد: آخرین گزارش شاخص شادی دریانوردان از سوی مؤسسه مأموریت برای دریانوردان (SHI) نشان می‌دهد دریانوردان در این مدت از امنیت ملی بهتر، روابط مثبت خدمه، بهبود ارتباط، سیاست حمایتی  شرکت‌های کشتیرانی و برنامه‌های آموزشی جامع برخوردار بوده و شاخص ۶.۹۴  از ۱۰ را که حاکی از سطح رضایت خوبی است، از آن خود کردند.  

در اد‌امه این گزارش آمده بهبود رفاه دریانوردان ناشی از امنیت مالی بهتر، بالا رفتن دستمزد منصفانه از سوی خطوط کشتیرانی، پرداخت حقوق به موقع و روابط مثبت خدمه باعث شده رضایت شغلی دریانوردان افزایش یابد. از سوی دیگر دریانوردان توانستند ارتباط بهتری با خانواده خود برقرار کنند.  

ابتکارات به کار رفته از سوی مدیران خطوط کشتیرانی و سیاست حمایتی مدیران خطوط کشتیرانی تأثیر مثبت بر رفاه خدمه گذاشته و باعث شده آنان به امکانات تفریحی، مرخصی ساحلی، تغذیه با کیفیت بالا و سلامت روانی دسترسی داشته  باشند ضمن اینکه برنامه آموزشی جامع برای آنان تدارک دیده شود.  

گزارش بلومبرگ حاکی است از جمله چالش‌هایی که در زمینه رفاه و شادی آنان به چشم می‌خورد عدم تمدید قرارداد برخی خدمه و محدود شدن مرخصی ساحلی است که باید خطوط کشتیرانی توجه لازم را به این مهم داشته باشند.

«اندرو رایت»، دبیر‌کل مؤسسه مأموریت برای دریانوردان در این زمینه گفت: نسبت به شروع سال ۲۰۲۴ میلادی در زمینه افزایش شاخص دریانوردان خوشبین بوده‌ایم، زیرا توجه به نیاز دریانوردان توسط خطوط کشتیرانی به بهبود پایدار صنعت کشتیرانی کمک می‌کند.  

وی در پایان گفت: پس از رکود غم انگیز شادی  دریانوردان که در سال ۲۰۲۳ میلادی شاهد بودیم، شروع درخشان و افزایش شادی دریانوردان در سال ۲۰۲۴ میلادی مایه دلگرمی و نشان دهندۀ سالی بهتر برای دریانوردان است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار