۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹

کاهش شدید درآمد‌های بزرگترین خطوط کشتیرانی جهان در سال ۲۰۲۳

اکثر خطوط شرکت‌های بزرگ کشتیرانی جهان در سال ۲۰۲۳ با درآمد سالیانه ۴۶.۶ تا ۶۲.۶ درصد منفی مواجه شدند به گونه‌ای که برخی از آنها حاضز به انتشار ارقام مالی در آمدی در سال گذشته نشدند.
کد خبر: ۹۸۶۳۳

کاهش شدید درآمد‌های بزرگترین خطوط کشتیرانی جهان در سال ۲۰۲۳


به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت پورت‌نیوز؛ بر‌اساس گزارش مؤسسه تحقیقاتی Sea-Intelligence نرخ درآمد سالانه شرکت‌های بزرگ کشتیرانی در سال ۲۰۲۳ میلادی مانند سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹  میلادی با کاهش شدید مواجه شده  که به طور میانگین درآمد‌های برخی از آن‌ها بین ۴۶ تا ۶۲ درصد منفی گزارش شده است. این درحالی است که شرکت‌های بزرگ کشتیرانی در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ میلادی با درآمد سرشاری مواجه شدند.

بر‌اساس این گزارش اکثر کشتی‌ها میانگین  زیان مالی  را در سال مالی ۲۰۲۳ میلادی ثبت کردند که از جمله آن‌ها به یانگ مینگ و وان‌های  و خط کشتیرانی اسرائیلی می‌توان اشاره کرد.

بر این اساس با بررسی‌های انجام شدخ فقط چهار خط کشتیرانی بزرگ جمعاً سودی بیش از یک میلیارد دلار داشتند که هرگز به سطح سود‌آوری سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ میلادی نمی‌رسد.

داده‌های Sea-Intelligence نشان می‌دهد خطوط کشتیرانی کاسکو، OOCL و CMA CGM  هنوز درآمد و سود خود را منتشر نکردند و مرسک نیز اعلام کرده که با درآمد چندانی نسبت به هزینه‌ها در سال ۲۰۲۳ میلادی برخوردار نشده است|؛ اما درآمد این خطوط کشتیرانی نسبت به سایر خطوط مطلوب‌تر به نظر می‌رسد. در همین حال ائتلاف وان (Ocean Network Express) اعلام کرد که درآمدش کمتر از سال ۲۰۲۰ میلادی می‌باشد و HMM  نیز اعلام کرده سود چندانی عاید این شرکت  نشده و درآمد آن نیز  به سال ۲۰۱۹ میلادی نزدیک است.

در پایان این گزارش آمده است خط  کشتیرانی اسرائیلی با زیان ۲.۰۶ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۳ میلادی مواجه بوده است.

کاهش شدید درآمد‌های بزرگترین خطوط کشتیرانی جهان در سال ۲۰۲۳

ارسال نظرات
آخرین اخبار