۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶

توسعه اسکله‌های نفتی برای صادرات فرآورده‌های نفتی پالایشگاه آبادان

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان از توسعه اسکله‌های نفتی برای صادرات فراورده‌های نفتی پالایشگاه آبادان از طریق آبراه اروندرود خبر داد.
کد خبر: ۹۸۳۲۸

توسعه اسکله‌های نفتی برای صادرات فرآورده‌های نفتی پالایشگاه آبادان

حکیم قیم در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: تکمیل پروژه اجرای خطوط انتقال فرآورده‌های پالایشگاه آبادان برای صادرات از اسکله‌های نفتی با دریافت مجوز مالی در بودجه ۱۴۰۳  برنامه ریزی و مصوب شده است.
وی با بیان اینکه نخستین محموله‌های صادراتی پالیشگاه نفت آبادان با صادرات گاز مایع آغاز شده است افزود: برنامه‌هایی برای توسعه این اسکله‌ها دیده شده است که دیگر فرآورده‌ها مانند نفتا، وکیوم‌باتوم و انواع محموله را از این اسکله‌ها صادر کنیم.
وی ادامه داد: با پیگیری وزارت نفت و همکاری مجلس شورای اسلامی مجوز لازم برای اختصاص بخشی از بودجه سال آینده از محل افزایش ظرفیت تولید پالایشگاه در نظر گرفته شده است که از آن برای پرداخت اقساط فاز ۲ و انجام پروژه‌های مختلف همچون توسعه خدمات اسکله صادراتی آبادان استفاده خواهد شد.  
مدیرعامل پالایشگاه آبادان به ظرفیت صادرات محصولات مختلف از پالایشگاه آبادان اشاره کرد و توضیح داد: این مورد به ظرفیت کشتی‌ها بستگی دارد که در حال حاضر کشتی‌های حمل گاز ال پی جی با توجه به نوع خاص آن  و اینکه آبخور زیادی دارند در حدود ۱۵۰۰ تا ۳۵۰۰  تُن می‌توانند وارد اسکله نفتی آبادان شوند، اما به خاطر محدودیت‌های اتصال اروندرود به خلیج فارس باید آبخور آن‌ها حدود پنج مترباشد.
قیم افزود: با رفع مشکلات می‌توانیم کشتی‌هایی حامل مواد نفتی سیال با ظرفیت ۵ تا ۱۰ تُن را پذیرا باشیم.
وی ابراز امیدواری کرد با توجه به این مصوبه اخیر در بودجه سال  ۱۴۰۳ می‌توان شاهد آمد و شد کشتی‌ها و رونق بیشتر اسکله‌های نفتی آبادان بود.
به گزارش مانا، همه اسکله‌ها و تأسیسات نفتی پالایشگاه نفت آبادان در جریان تجاوز رژیم بعثی عراق به جمهوری اسلامی ایران منهدم شد.
فاز نخست بازسازی اسکله‌های نفتی و پالایشگاه نفت آبادان در بهمن ماه ۱۳۶۷ به بهره برداری رسید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار