۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳

تجارت خدمات چین در سال ۲۰۲۳ به ۹۱۴ میلیارد دلار رسید

ارزش تجارت خدمات چین با رشد ۱۰ درصدی در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۲ به ۹۱۴.۲ میلیارد دلار رسید.
کد خبر: ۹۸۳۰۴

تجارت خدمات چین در سال ۲۰۲۳ به ۹۱۴ میلیارد دلار رسید

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از خبرگزاری چاینا دیلی؛ بر‌اساس گزارش منتشر شده از سوی وزارت بازرگانی چین گسترش تجارت خدمات چین در سال ۲۰۲۳ میلادی با تقویت مزیت‌های رقابتی، این کشور را به سمت جهانی شدن تجارت خدمات سوق داد.

«نی پینگ شیانگ»، محقق تجارت خدمات در آکادمی تجارت بین‌المللی و همکاری اقتصادی چین در این زمینه گفت: گسترش جهانی تولید صنعتی چین در سال ۲۰۲۳ میلادی علیرغم کاهش تقاضای کالا با تمایل سرمایه گذاری جهانی مواجه شد و این کشور را در صدر کشور‌های صادر کننده خدمات قرار داد.

«چن ونلینگ»، اقتصاددان ارشد مرکز مبادلات اقتصادی بین‌المللی چین در پکن نیز گفت: رشد مدل‌های تجاری، صنایع و روش‌های عملیاتی جدید هم در داخل چین و هم سراسر جهان به یک مرحله جدید رسیده است.  

بر اساس این گزارش در سال ۲۰۲۳ میلادی صادرات خدمات دانش چین بر به ۱.۵۴ تریلیون یوان رسید که ۹ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت.  

وی یاد‌آور شد تعداد فزاینده‌ای از شرکت‌های چند ملیتی با هدایت و حمایت این کشور منابع خود را به سمت نوآوری، تدارکات و راه حل دیجیتال در چین وارد کردند که هدف از این کار تغییر استراتژیک و تأثیر‌گذاری بازار تجارت دو طرفه در دنیا است.  

«ینس هیلدبراند»، مدیر اجرایی اتاق بازرگانی آلمان در چین نیز گفت: در سال آینده دسترسی بیشتری به بازار چین داریم. شرکت‌های آلمانی فنّاوری لازم را به چین عرضه و با همکاریِ هم سود قابل توجهی از این محل می‌برند.

«گو تینگینگ»، معاون وزیر بازرگانی گفت: رشد بی‌سابقه خدمات تجارت چین با کیفیت بالا در سطح جهان قابل رقابت است.  

بر‌اساس گزارش وزارت بازرگانی چین تا پایان ژانویه ۲۰۲۴ میلادی، ۱۱۲ پایگاه صادراتی در چین و نقاط مختلف جهان ایجاد شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به شرکت BEST بزرگترین مرکز صدور خدمات در کوالالامپور اشاره کرد که ۲۲۰ هزار متر مربع وسعت دارد.  

«جانی چو»، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت BEST گفت: در زمینه صدور خدمات  زنجیره‌های تأمین بین این کشور و چین تشکیل خواهیم داد. شرکت BEST در نظر دارد تایلند، ویتنام، سنگاپور و مالزی را در شبکه لجستیکی متصل کند تا امکان تحویل سریعتر کالا بین این کشور‌ها فراهم شود.  

ارسال نظرات
آخرین اخبار