روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴

تسلط چین بر بازار ساخت کشتی‌های کانتینری، فله‌بر، خودرو‌بر و تانکر

چین در حال حاضر بر بازار ساخت انواع و اقسام کشتی‌های کانتینری، خودروبر، فله‌بر، تانکر، LNG، فراساحل و سکو‌های نفتی تسلط کامل دارد.
کد خبر: ۹۸۲۷۷

تسلط چین بر بازار ساخت کشتی‌های کانتینری، فله‌بر، خودرو‌بر و تانکر

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت ترید ویندز؛ «آدام کنت» مدیر‌عامل شرکت Maritime Strategies International (MSI) در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه در سال ۲۰۲۳ میلادی چین در ۹ ماه اول علاوه بر کشتی‌های در دست ساخت حدود ۶۶ میلیون تُن DWT برای سال‌های آینده رزرو کرد، یاد‌آور شد: این رقم نسبت به سال ۲۰۲۲ میلادی به شدت بالا رفته است در واقع چین یکه تاز عرصه ساخت کشتی در مقایسه با کشور‌های کره جنوبی و ژاپن است.

به گفته وی سفارشات دریافتی در یارد‌های چینی به گونه‌ای است که بعید به نظر می‌رسد یارد‌های کره‌ای بتوانند در زمینه دریافت سفارشات از این کشور پیشی بگیرند، زیرا سفارشات یارد‌های کره‌ای بیشتر مربوط به حامل‌های گاز است که برای سه سال آینده رزرو شده، بدین ترتیب یارد‌های چینی علاوه بر ساخت تمام کشتی‌ها در زمینه ساخت کشتی‌های LNG نیز فعال هستند.  

بدین ترتیب یارد‌های ژاپنی فقط در سال ۲۰۲۳ میلادی توانستند ۲۰ درصد سفارشات جهانی را دریافت کنند.  

وی از قول مشاوران بازار کشتی‌های کانتینری اعلام  کرد: به نظر می‌رسد بازار ساخت کشتی‌های کانتینری اشباع شده و باید جهان به سمت ساخت کشتی‌های حامل گاز LNG برود.  

وی در پایان گفت: یارد‌های چینی در حال حاضر به قدری برای سفارش ساخت کشتی در بخش‌های مختلف فعالیت کرده‌اند که تا سال ۲۰۲۷ میلادی تمامی یارد‌ها با انبوه سفارشات ساخت کشتی مواجه هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار