روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳

افزایش بی‌سابقه قیمت سوخت کم سولفور کشتی‌ها

قیمت سوخت کم سولفور کشتی‌ها روز جمعه ۲۶ ژانویه در مرا‌کز بانکرینگ دنیا به خصوص سنگاپور حداقل ۱۵ دلار در هر تُن افزایش یافت که به بالاترین سطح دو ماهه خود رسید.
کد خبر: ۹۸۲۳۹

افزایش بی‌سابقه قیمت سوخت کم سولفور کشتی‌ها

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از hellenicshippingnews؛ بر‌اساس داده‌های دریافتی قیمت سوخت کشتی‌ها به ویژه سوخت کم سولفور برای دومین هفته با صعود مواجه شد و حداقل ۱۰ درصد در تمامی مراکز بانکرینگ سیر صعودی داشت.

در همین حال تقاضا برای سوخت‌گیری در مراکز مختلف بانکرینگ به علت تغییر مسیر صنعت کشتیرانی از دریای سرخ نیز در حال افزایش است.  

بازار نفت کوره با سولفور بالا در هفته گذشته ثابت بود و نسبت به هفته قبل از آن تغییر چندانی نداشت.

این گزارش حاکی است باتوجه به بالارفتن نرخ سوخت کم سولفور عرضه آن نیز توسط کشور‌های تولید کننده بیشتر شده است و مراکز بانکرینگ جهانی نسبت به ذخیره سوخت کم سولفور در حال اقدام هستند به گونه‌ای که  موجودی مرکز بانکرینگ روتردام هلند در هفته گذشته با ۷ درصد افزایش به ۱.۴۸۱ میلیون تُن رسید که در دو سال و نیم  گذشته بی‌سابقه بود.  

برآورد‌های انجام شده توسط تحلیلگران حاکی است که مصرف سوخت کشتی‌های هندی نیز در حال افزایش است و در هفته گذشته میزان مصرف آن‌ها ۲.۵ درصد بالا رفت.

در ادامه این گزارش آمده است با توجه به بحران دریای سرخ نرخ بیمه سوخت کشتی‌ها توسط دلالان و واسطه‌ها بالا رفته است به گونه‌ای که در ۲۶ ژانویه ۱۰.۷۵ دلار به ازای هر تُن بیمه‌گران نرخ بیمه جنگی سوخت‌های کشتی را بالا بردند.

در حال حاضر بر‌اساس آخرین  گزارش قیمت سوخت کم سولفور به ازای هر تُن در مراکز بانکرینگ مختلف در تاریخ ۲۸ ژانویه به شرح زیر بود.

سنگاپور ۶۵۵ دلار،  هنگ کنگ ۶۸۲ دلار،  روتردام ۵۸۱ دلار،  نیویورک ۶۰۸ دلار،  لس آنجلس ۶۹۱ دلار،  فجیره ۶۳۳ دلار و سانتوس برزیل ۶۴۱ دلار.

ارسال نظرات
آخرین اخبار