روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶

اجتناب عظیم تانکر‌ها از ورود به دریای سرخ!

دست کم شش نفتکش دیگر روز دوشنبه از جنوب دریای سرخ دور شدند، زیرا در پی حملات به رهبری ایالات متحده علیه اهداف حوثی در یمن، اختلالات در مسیر حیاتی حمل و نقل انرژی افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۸۱۱۰

اجتناب عظیم تانکر‌ها از ورود به دریای سرخ!

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از رویترز؛ بر اساس گزارش روز گذشته سازمان نفتکش INTERTANKO، در پی این حملات، نیروی ترکیبی دریانوردی (CMF) مستقر در بحرین به همه کشتی‌ها هشدار داد از روز جمعه به مدت چند روز عبور از تنگه باب المندب در انتهای جنوبی دریای سرخ را به تعویق بیندازند. 

کشتی فله‌ای عقاب در خلیج عدن مورد اصابت موشک قرار گرفت!

قبل از حملات ایالات متحده و بریتانیا به یمن، بیشتر کشتی‌های کانتینری بودند که از دریای سرخ دوری می‌کردند، در حالی‌که ترافیک نفتکش‌ها در ماه دسامبر تا حد زیادی بدون تغییر باقی ماند.

اما از زمان هشدار CMF، تعداد فزاینده‌ای از تانکرهای نفتی از منطقه دوری می‌کنند و احتمال اختلال در عرصه نفت شرق به غرب از طریق کانال سوئز را افزایش می‌دهند.

داده‌های ردیابی کشتی از LSEG و Kpler نشان می‌دهد که رویترز شش نفتکش را شمارش کرد که از زمان حملات روز دوشنبه مسیر خود را تغییر داده‌اند و در مجموع از زمان شروع حملات، حداقل 15 نفتکش اقدام به تغییر مسیر خود کرده‌اند. 

نفتکش‌هایی که روز جمعه توسط رویترز ردیابی شده‌اند یا تغییر مسیر داده یا متوقف شده‌اند، یا مسیر طولانی‌تر کیپ را طی کرده‌اند و یا در خلیج عدن و شمال دریای سرخ توقف کرده‌اند. پیمودن مسیر طولانی تر در اطراف کیپ می‌تواند تا سه هفته زمان را اضافه کند.

اجتناب کشتی‌های نفتکش از ورود به دریای سرخ پیامد های نگران کننده‌ای برای آینده قیمت سوخت و همینطور زنجیره تأمین خواهد داشت، در صورت ادامه دار بودن روند درگیری‌های دریای سرخ شاهد افزایش قیمت جهانی سوخت خواهیم بود که این امر به تنهایی می‌تواند عاملی فزاینده بر قیمت کرایه حمل دریایی داشته باشد، آیا فاجعه سوئز در حال تکرار است؟
منبع: :
https://gcaptain.com/more-tankers-avoid-red-sea-after-military-strikes/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار