روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴

اوضاع در دریای سرخ همچنان بحرانی است

پس از حمله دیروز شبه نظامیان حوثی به کشتی متعلق به آمریکا کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند در‌ آینده شاهد گسترده شدن جنگ در دریای سرخ باشیم، زیرا شبه نظامیان حوثی تصمیم گرفته‌اند حملات خود را به کشتی‌هایی که عازم اسرائیل هستند شدت بخشند.
کد خبر: ۹۸۱۰۹

اوضاع در دریای سرخ همچنان بحرانی است

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از رویترز؛ «محمد عبدالسلام» یکی از فرماندهان ارشد که نقش مذاکره کننده را در این جنگ برعهده دارد گفت: حمله به کشتی‌های مرتبط با اسرائیل همچنان ادامه خواهد داشت.  

وی گفت: حمله به کشتی‌ها تا زمان پایان حمله اسرائیل به غزه تداوم خواهد داشت، ضمن اینکه باید مسیر برای کمک رسانی به مردم بی‌دفاع غزه باز باشد‌.

از سوی دیگر خبر‌گزاری بلومبرگ گزارش داد: شبه نظامیان حوثی در حال حاضر یکه تاز عرصه دریای سرخ و مسیرهای پر‌تردد کشتی‌هاست، به همین جهت کانال سوئز و تنگه باب‌المندب در اختیار این شبه نظامیان می‌باشد که این کار باعث شده صنعت حمل‌و‌نقل دریایی به صورت گسترده‌ای آسیب پذیر باشد و به طور اجبار مسیرهای خود را به سمت بنادر آفریقای جنوبی  تغییر دهند‌.

بر‌اساس پیش‌بینی کارشناسان و تحلیلگران در حال حاضر ابتکار عمل در دست شبه نظامیان حوثی یمن است که در مقابل آن تیم نیروهای چند ملیتی برای راه حل دیپلماتیک تلاش می‌کنند، اما عزم راسخی که شبه نظامیان حوثی برای حمله به کشتی‌های اسرائیلی دارند اجازه نمی‌دهد مباحث دیپلماتیک به ثمر برسد. 

«یحیی سریع»، سخنگوی حوثی‌ها گفت: پس از حملات آمریکا و بریتانیا به شبه نظامیان حوثی‌ این گروه حملات خود را در روزهای آینده در دریای سرخ گسترش خواهد داد و با هر گونه ائتلاف کشور‌هایی که قصد تعدی به این نیروها را دارند‌، مقابله خواهد شد. 

در پایان این گزارش آمده است: کشورهای کلیدی منطقه مانند عربستان‌، مصر، امارات، جیبوتی و آمریکا نتوانستند به یک ائتلاف دیپلماتیک برای امکان مذاکره با حوثی‌ها برسند، به همین جهت شبه نظامیان حوثی گزینه حمله به کشتی‌ها را انتخاب کرده‌اند. 

ارسال نظرات
آخرین اخبار