روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴

موتور‌های دیزلی کشتی‌ها به موتور‌هایی با سوخت آمونیاک تبدیل می‌شوند

شرکت وارتسیلا اعلام کرد برای اولین بار درصدد است موتور‌های دیزلی چهار زمانه را که در حال حاضر از سوخت دیزلی استفاده می‌کنند با فنّاوری جدید به موتور‌ی با سوخت آمونیاک تبدیل کنند که این کار از انتشار ۷۰ درصد گاز‌های گلخانه‌ای جلوگیری می‌کند.
کد خبر: ۹۸۰۴۷

موتور‌های دیزلی کشتی‌ها به موتور‌هایی با سوخت آمونیاک تبدیل می‌شوند

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از ترید ویندز؛ وارتسیلا برای تحقق این اهداف با شرکت‌های سرمایه گذاری نروژی مانند Viridis Amon Maritime، Mosvolds Rederi و Navigare Logistics قرارداد منعقد کرده و قصد دارد مجموعه‌ای از موتور کشتی‌های فله، کانتینر و نفتکش‌ها را به گونه‌ای طراحی و تولید کند تا سوخت آمونیاک را هم مصرف کنند.

«Juha Kytola» از مدیران شرکت  وارتسیلا گفت: با این کار موتور‌هایی که از LNG‎، بیو دیزل و سوخت کم سولفور استفاده می‌کنند طوری تغییر فنّاوری می‌دهند که با سوخت آمونیاک به راحتی قابل استفاده باشند.

وی در جمع خبرنگاران گفت: این شرکت به فنّاوری جدیدی دست یافته و در حال حاضر گزینه‌های سوخت چهار گانه را به صورت پایلوت برای انجام عملیات منتهی  به سوخت آمونیاک انجام می‌دهد.  

وی افزود: فنّاوری این موتور‌ها به گونه‌ای است که می‌تواند موتور‌های فعلی کشتی‌های فعال را نیز دگرگون کرده و به سوخت آمونیاک تبدیل کند.

این فنّاوری اوایل سال ۲۰۲۵ میلادی با قیمت مناسب در اختیار شرکت‌های کشتیرانی قرار خواهد گرفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار