روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴

تعداد کشتی‌های عبوری از کانال پاناما باز هم کاهش می‌یابد

مدیریت کانال پاناما اعلام کرد عبور روزانه کشتی‌ها از سوم نوامبر ۲۰۲۳ میلادی از ۳۲ فروند به ۲۵ فروند در روز کاهش خواهد یافت و از اول فوریه ۲۰۲۴ میلادی نیز به ۱۸ فروند می‌رسد.
کد خبر: ۹۷۴۳۱

تعداد کشتی‌های عبوری از کانال پاناما باز هم کاهش می‌یابد

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از رویترز؛ علت این کار از سوی مسئولان کانال خشکسالی شدید عنوان شده است. در بیانیه صادره از سوی مدیریت کانال  مشکلات زیادی در ارتباط با خشکسالی گریبانگیر این کانال شده که تاکنون سابقه نداشته است.

مقامات این کانال اعلام کردند نگران خشکسالی مسیر‌های تجاری دریایی در ماه‌های آینده هستند به همین جهت ترانزیت کشتی‌‎ها را به مرور از کانال پاناما کاهش خواهند داد.

بر این اساس از تاریخ سوم نوامبر ۲۰۲۳ میلادی تعداد کشتی‌هایی که قرار است از این کانال عبور کنند از ۳۲ فروند فعلی به ۲۵ فروند در روز و از تاریخ اول فوریه ۲۰۲۴ میلادی به ۱۸ فروند کاهش خواهد یافت.

در اعلامیه صادره از سوی اداره کانال پاناما آمده است: سطح آب دریاچه گاتون که مخزن اصلی تأمین آب کانال پاناما است به گونه‌ای کاهش یافته که در طول سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده و تا کنون چنین وضعیتی مشاهده نشده بود.

در ماه اکتبر نیز منطقه حاشیه‌ای کانال  شاهد کمترین میزان بارش از سال ۱۹۵۰ میلادی تا‌کنون بوده است.

در همین حال گزارش رویترز حاکی است اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرده تأخیر ترانزیت کشتی‌های تجاری و حامل گاز در کانال پاناما در حال حاضر باعث شده نرخ حمل‌و‌نقل و مواد غذایی در مناطق مختلف جهان به شدت بالا برود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار