۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱

آغاز آزمایش از جلبک‌های دریایی برای استحصال سوخت کشتی

سازمان جهانی کربن‌زدایی دریایی (GCMD) اعلام کرد شرکت‌های زیر مجموعه این سازمان آزمایش، مطالعه و تحقیق بر روی جلبک‌های دریایی به منظور استحصال سوخت کشتی را آغاز کرده است، در صورت نتیجه بخش بودن این آزمایش سوخت ناشی از جلبک می‌تواند تا ۶۰ درصد نسبت به سوخت‌های فسیلی گاز‌های گلخانه‌ای را کاهش دهد.
کد خبر: ۹۷۴۲۹

آغاز آزمایش از جلبک‌های دریایی برای استحصال سوخت کشتی

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از پورت نیوز؛ پس از اعلام مرکز جهانی کربن‌زدایی دریایی شرکت Neste و TotalEnergies بررسی خود را بر روی جلبک‌های دریایی آغاز کردند که بر‌اساس پیش‌بینی متخصصان و کارشناسان این شرکت‌ها نتایج آزمایش در سال ۲۰۲۵ میلادی نهایی شده و به تولید منجر می‌شود.

در ادامه این گزارش آمده است جلبک‌ها از نظر خواص شیمیایی مشابه سایر سوخت‌های زیستی هستند و می‌توانند در موتور کشتی بدون هیچ تغییری مورد استفاده قرار گیرند.  

براساس این گزارش شرکت اقیانوس آرام شرقی (EPS) در این ارتباط سال گذشته نمونه برداری از جلبک‌ها را به منظور تولید سوخت زیستی نسل سوم آغاز کرد که نتایج آن منجر به فراخوان مرکز جهانی کربن‌زدایی دریایی از شرکت‌های تولید کننده سوخت دریایی شد.

«لین لو» مدیر اجرایی مرکز کربن‌زدایی گفت: با توجه به ازدیاد جلبک‌های دریایی در مناطق مختلف جهان در صورت نتیجه بخش بودن استحصال سوخت از آن‌ها در صورت تأیید مؤسسات رده بندی صرفه‌جویی زیادی نصیب مالکان کشتی خواهد شد.  

وی با اشاره به این موضوع که شرکت‌های تولید کننده سوخت دریایی در حال حاضر وبسایتی را به منظور نظر‌خواهی از تولید کنندگان سوخت ناشی از جلبک و سایر انرژی‌های سبز راه‌اندازی کرده‌اند از همه فعالان تولید سوخت خواست نظرات خود را با وبسایت‌های این شرکت‌ها درمیان بگذارند.  

«لین لو»، مدیر اجرایی سازمان کربن‌زدایی مستقر در سنگاپور در این ارتباط گفت: این سازمان غیر‌انتفاعی پروژه‌های آزمایشی متعددی را برای استحصال سوخت از جلبک‌ها آغاز کرده و تا رسیدن به نتیجه نهایی به منظور جایگزینی سوخت فسیلی ادامه خواهد داد.  

وی در پایان یاد‌آور شد: در حال حاضر چهار پروژه را برای کمک به متخصصان و کارشناسان به منظور سرعت بخشیدن به کربن زدایی در دست اجرا داریم که یکی از آن‌ها استحصال سوخت سبز از جلبک است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار