۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵

دفاع دبیر کل IMO از سیاست‌های کربن زدایی اتحادیه اروپا

در پی انتقاد کارشناسان از سیاست‌های جاه‌‌طلبانه اروپا در زمینه کربن‌زدایی که ممکن است به نتیجه دلخواه نرسد، دبیرکل IMO از نقش اروپا در سیاست‌گذاری‌های سبز این سازمان دفاع کرد.
کد خبر: ۹۷۲۴۰

دفاع دبیر کل IMO از سیاست‌های کربن زدایی اتحادیه اروپا

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از tradewindsnews؛ «کیتاک لیم» دبیرکل سازمان بین‌المللی دریانوردی در پاسخ به اظهارات کارشناسان مبنی بر اینکه سیاست‌های اتحادیه اروپا در دستیابی به صنعت کشتیرانی سبز غیر‌واقع‌بینانه است در یک کنفرانس خبری از نقش این سازمان به منظور تدوین قوانین و مصوبات تقدیر کرد.

دبیرکل IMO اعلام کرد: اتحادیه اروپا در سیاست گذاری سوخت سبز IMO نقش اساسی دارد و همواره با اتحادیه اروپا گفتگوی سازنده داشتیم به گونه‌ای که برخی اوقات اتحادیه اروپا به این سازمان فشار می‌آورد تا نسبت به تدوین قوانین و مقررات سوخت سبز اقدام کنیم.

وی یاد‌آور شد: در سال ۲۰۱۸ میلادی زمانیکه IMO برای اولین بار کاهش ۵۰ درصدی گاز‌های گلخانه‌ای تا سال ۲۰۵۰ میلادی را اعلام کرد اتحادیه اروپا نقش اساسی در پیشبرد این برنامه‌ها ایفا کرد، حتی معتقد بود باید این رقم به ۷۵ درصد تا سال ۲۰۵۰ میلادی به عنوان سال هدف تعیین شود.  

وی به «آرسینو دومینگز» از پاناما که از اول ژانویه ۲۰۲۴ میلادی دبیرکلی سازمان IMO را برعهده خواهد گرفت توصیه کرد به گفتگو‌های سازنده خود با اتحادیه اروپا در این زمینه ادامه دهد.

«کیتاک لیم» تأکید کرد: اتحادیه اروپا اقدامات و قوانین جهانی را می‌پذیرد، به آن احترام گذاشته و اجرا می‌کند.  

وی از تمام اعضا دعوت کرد تا با حضور در میزگرد این سازمان که در ۶ نوامبر برگزار خواهد شد حضور یافته و دیدگاه‌های خود را در زمینه کاهش گاز‌های گلخانه‌ای و نقش اتحادیه اروپا اعلام کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار