روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲

سنگاپور برای دهمین سال متوالی برترین مرکز دریایی جهان شد

سنگاپور برای دهمین سال متوالی بر‌اساس شاخص توسعه مرکز کشتیرانی بین‌المللی شین‌هوا و داده‌های دریافتی صرافی بالتیک (ISCDI) رتبه اول را در بین بنادر و مراکز دریایی به عنوان برترین مرکز دریایی کسب کرد.
کد خبر: ۹۷۱۰۲

سنگاپور برای دهمین سال متوالی برترین مرکز دریایی جهان شد

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از safety4sea؛ انتخاب سنگاپور به عنوان برترین مرکز دریایی جهان توسط خبرگزاری دولتی چین (شین هوا) و مرکز داده‌های صرافی بالتیک صورت گرفته است. بر این اساس این کشور ۹۵.۳۲ امتیاز را از ۱۰۰ امتیاز به دست آورده است.  

نیروگاه خدمات پشتیبانی لندن با ۸۳.۳۵ امتیاز دوم و شهر بندری شانگهای با ۸۱.۵۸ امتیاز در جایگاه سوم قرار دارند.  

بر‌اساس این گزارش سنگاپور از زمان شروع این شاخص از یک دهه قبل تا کنون در جایگاه اول قرار داشته است.

نکته جالب توجهی که در این شاخص مشاهده می‌شود بندر نیویورک و نیوجرسی آمریکا در رتبه دهم جدول جای گرفته است.  بدین ترتیب سنگاپور، بنادر اروپایی، چین، یونان و امارات را پشتِ سر گذاشته است.  

در ادامه این گزارش آمده است معیار‌های انتخاب مرکز دریایی که توسط کارشناسان، آگاهان دریایی و تحلیلگران مدنظر قرار می‌گیرد هاب موفق دریایی، سهولت انجام کسب‌و‌کار، دسترسی به خدمات حرفه‌ای دریایی و موقعیت مکانی می‌باشد که  برای یک مرکز تجارت پیشرو دریایی مورد نیاز است.

در جدولی که بیانگر رتبه‌های برتر دریایی است چهار مکان مربوط به آسیا، چهار مکان مربوط به اروپا، یک منطقه در خاور میانه و یک بندر در آمریکا قرار دارد.  

«مارک جکسون» مدیر اجرایی صرافی بالتیک که در زمینه انتخاب این مراکز دریایی فعالیت می‌کند در زمینه فاکتور‌های اساسی برای انتخاب این مراکز گفت: در مجموع ۴۳ مکان دریایی به منظور انتخاب این مراکز رتبه‌بندی شدند که در آن‌ها فاکتور‌هایی مانند ظرفیت بار، تعداد جرثقیل، طول اسکله کانتینری، انرژی سبز، تجهیزات اتوماتیک  و میزان کشش بندری در نظر گرفته شده و مشاغل حرفه‌ای و قابل پشتیبانی دریایی مانند کارگزاران کشتی، مدیریت کشتی، نحوه تأمین مالی کشتی، بیمه و قوانی، حق بیمه، بدنه؛ عوامل کلی محیط کسب و کار، تعرفه گمرکی، میزان خدمات دولت الکترونیک و عملکرد لجستیک همگی در انتخاب این مراکز مؤثر بودند.

«زو یوچانگ» مدیر سرویس اطلاعات اقتصادی چین یکی از شرکت‌های تابعه شین‌هوا در این زمینه گفت: این گزارش اهمیت دریانوردی در تجارت جهانی را نشان می‌دهد و توسعه یافتگی، رشد و بالندگی صنعت کشتیرانی را به وضوح به نمایش می‌گذارد.  در این گزارش ما به استراتژی‌ها و فنّاوری‌های کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای توجه خاصی داشتیم و برای این منظور برای انتخاب ۱۰ بندر برتر میانگین امتیاز‌ها را برای ۴۳ مرکز دریایی از ۱۰۰ امتیاز ۵۹ گرفتیم؛ اما در نهایت به میانگین ۷۷.۲۱ رسیدیم، زیرا دریافتیم مراکز دریایی چه پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌اند که حاکی از توجه بنادر و مراکز دریایی به شاخص‌های انتخاب مراکز نمونه است.

وی در پایان گفت: ما متعهد هستیم با شرکای خود مانند  مراکز دریایی برتر که تلاش‌های زیادی برای دیجیتالی‌سازی و کربن‌زدایی در حمل‌و‌نقل دریایی انجام داده‌اند به همکاری ادامه دهیم.
سنگاپور برای دهمین سال متوالی برترین مرکز دریایی جهان شد

ارسال نظرات
آخرین اخبار