روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳
علی‌نازی گفت:

ضرورت توجه به فنّاوری‌ها در بخش دریایی کشور

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با وجود کریدور شمال-جنوب و موضوع ترانزیت شرایط بسیار متفاوتی برای کشور رقم خورده است و فرصت‌های بسیاری ایجاد شده است که با ترویج کارآفرینی دریایی و تقویت بخش فنّاوری دریایی در کشور می‌توانیم این فرصت‌ها را تقویت کنیم.
کد خبر: ۹۶۸۸۸

ضرورت توجه به فنّاوری‌ها در بخش دریایی کشور


به گزارش خبرنگار مانا؛ مجید علی‌نازی که در دومین همایش و رویداد فنّاوری و کارآفرینی دریایی سخن می‌گفت با اشاره به اینکه تجارت دریایی عامل رشد و توسعه هر کشوری است، تصریح کرد: کشور‌هایی که به آب‌های آزاد دریا و ساحل دسترسی دارند جزو کشور‌های توسعه یافته هستند.

وی ایران را قلب تپنده در میان کشور‌های منطقه دانست و افزود: با وجود کریدور شمال-جنوب و موضوع ترانزیت شرایط بسیار متفاوتی برای کشور رقم خورده است و فرصت‌های بسیاری ایجاد شده است که با ترویج کارآفرینی دریایی و تقویت بخش فنّاوری دریایی در کشور می‌توانیم این فرصت‌ها را تقویت کنیم.

علی‌نازی ادامه داد: بایستی در این مسیر با تقویت بخش فنّاوری و هوشمندسازی بنادر و ترویج فنّاوری‌های جدید در راستای قوانین آینده IMO گام برداریم؛ بنابراین بایستی با بیشترین توان از تمامی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خود در جهت اقتصاد دریا محور بهره ببریم و پیوندی محکم میان نخبگان، طراحان و اندیشمندان حوزه دریایی و صنایع ایجاد کنیم.

وی با اشاره به تحولات شگفت فنّاورانه در جهان از سال ۲۰۲۰ میلادی به این سو، خاطر نشان کرد: فنّاوری در عصر حاضر امری غیرقابل چشم پوشی است؛ لاجرم اگر در این مسیر قرار گرفتیم به ساحلی امن و آرام خواهیم رسید و اگر غفلت کنیم محکوم به فنا خواهیم بود.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: اگر توجه و به کارگیری فنّاوری‌های روز به تعویق بیفتد فرصت‌ها را از دست خواهیم داد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار