روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴

بازار داغ خرید و فروش کشتی‌های نفتکش دستِ دوم

علی‌رغم کاهش نرخ‌های کانتینری، بازار حمل‌ونقل دریایی در حال حاضر به نفع دارندگان تانکر‌های نفتکش می‌باشد؛ در این میان خرید و فروش تانکر‌ها و کشتی‌های فله خشک دستِ دوم نیز از بازار داغی برخوردار است، اما کفه ترازو بیشتر به نفع صاحبان نفتکش‌ها است.
کد خبر: ۹۶۷۸۶

بازار داغ خرید و فروش کشتی‌های نفتکش دستِ دوم

به گزاش گروه بین‌الملل مانا به نقل از MARITIME NET WORK؛ بازار تانکر‌های نفتی که در سال ۲۰۲۲ میلادی با نرخ‌های نقدی از شرایط خوبی برخوردار بود در نیمه اول سال ۲۰۲۳ میلادی به روند افزایشی خود ادامه داد به نحوی که در حال حاضر به علت سود‌آوری نفتکش‌های نو صاحبان آن‌ها حاضر به فروش نیستند و بازار حمل‌ونقل نفت با کمبود کشتی مواجه شده است، خرید و فروش تانکر‌های نفتی دستِ دوم به گرمی بازار افزوده است.

بر‌اساس گزارشی که از سوی مؤسسه تجزیه و تحلیل Veson Nautical منتشر شده در نیمه اول سال ۲۰۲۳ میلادی ۱۰ مالک برتر نفتکش‌ها فقط ۳.۶۶ میلیارد دلار برای خرید ۹۰ فروند نفتکش دستِ دوم هزینه کرده‌اند.

این درحالی است که کشتی‌های دستِ دوم فله با قیمت‌های پایین‌تری فروخته می‌شوند به گونه‌ای که ۱۰ مالک بزرگ فله خشک برای خرید ۵۱ کشتی دستِ دوم ۱.۵ میلیارد دلار  پرداخته‌اند.

در این میان شرکت Scorpio Tankers تعداد ۱۷ کشتی فله دستِ دوم به قیمت ۸۲۹ میلیون دلار معامله کرده است؛ این شرکت همچنین در پی تأمین بودجه برای خرید ۴۹ تانکر دستِ دوم می‌باشد.

این گزارش حاکی است با توجه به اعمال تحریم نفتِ خام روسیه، تلاش برای جابه‌جایی نفت این کشور به صورت قاچاق باعث شد که نفتکش‌های دستِ دوم به منظور جابه‌جایی از شرایط خوبی برخوردار باشند.  

در پایان این گزارش آمده است که در حال حاضر شرایط بازار حمل‌و‌نقل دریایی به نفع کشتی‌های تانکر است، زیرا کشتی‌های کانتینری وضعیت چندان جالبی در حال حاضر ندارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار