به گزارش گروه بینالملل مانا به نقل از ترید ویندز؛ مسئولان اداره کانال پاناما اعلام کردهاند با توجه به بحران کمبود آب، ترانزیت روزانه کشتیها به حداکثر ۳۲ فروند رسیده که برای عبور کشتیهای کانتینری پاناماکس حتماً باید بین ۱۴۰۰ تا ۲۰۰۰ کانتینر پیش از عبور از کانال تخلیه شده و پس از ترانزیت آنها را مجدداً بارگیری کنند.
در این مدت کانتینرهای تخلیه شده از طریق جاده به محل توقف کشتی برای بارگیری مجدد ارسال میشود.
در این ارتباط راهاندازی یک مسیر ریلی برای ترانزیت کالا به جای عبور از مسیر پاناما به آمریکا، کانادا و مکزیک راه اندازی خواهد شد.
براساس این گزارش کشتیها در حال حاضر برای عبور از کانال بین ۲۰ تا ۲۱ روز معطل میمانند، اما حملونقل کانتینر با قطار به آمریکا ۵ تا ۶ روز طول میکشد.
مسئولان اداره کانال پاناما با خوشحالی ابراز میدارند برای ایجاد چنین مسیری خوشبختانه کمبود آب مطرح نیست و زنجیرۀ تأمین کالا بر اثر خشکسالی قطع نمیشود
در ادامه این گزارش آمده است قطارهای کانتینری هر بار بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ کانتینر را به آمریکا و کانادا و مکزیک حمل میکنند. مسئولان کانال پاناما تصمیم دارند با اجاره قطار نسبت به راهاندازی سرویسهای جدید به آمریکای لاتین و سایر کشورها این شیوه را گسترش دهند.
در پایان این گزارش آمده است پاناما در صدد است از ۸۰۰۰ مأمور برای حفظ امنیت این مسیرهای ریلی استفاده کند.