روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲

۱۲ بندر چینی در ۶ ماه ۱۵۰ میلیون کانتینر جابه‌جا کردند

حجم کلی جابه‌جایی کانتینر در ۱۲ بندر بزرگ چین در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۲۲ با افزایش ۴.۸ درصدی به ۱۵۰ میلیون TEU کانتینر رسید.
کد خبر: ۹۶۶۹۶

۱۲ بندر چینی در ۶ ماه ۱۵۰ میلیون کانتینر جابه‌جا کردند

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ سایت تاپ نیوز آخرین اخبار و گزارشات مربوط به فعالیت عملیاتی بنادر چینی را منتشر کرده و یاد‌آور شد: حجم کلی محموله‌های جابه‌جا شده در بنادر چین در نیمه اول سال ۲۰۲۳ میلادی، ۸.۱ میلیارد تُن بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۸ درصدی را نشان می‌دهد.

بر‌اساس این گزارش وزارت حمل‌و‌نقل چین با اعلام آمار‌های مربوط به فعالیت ۱۲ بندر چین یاد‌آور شده است بندر شانگهای در شش ماهه اول سال جاری میلادی همچنان توانست سلطه اصلی خود را بر سایر بنادر حفظ کرده و با ۲۳.۷ میلیون TEU کانتینر به عنوان شلوغترین بندر کانتینری کشور در صدر بنادر چین بنشیند.

رتبه بعدی از آن بندرنینگبو و ژوشان با ۱۷.۷ میلیون TEU است که دومین بندر پر‌تردد چین در نیمه اول سال ۲۰۲۳ میلادی بود در رتبه سوم بندر چینگدائو با ۱۴ میلیون TEU قرار دارد.  

در ادامه گزارش آمده است که بنادر Yinkou، Dalian و Lianyungang بیشترین رشد  را در نیمه اول سال ۲۰۲۳ میلادی تجربه کردند که در این میان Yinkou با ۲۶.۸ درصد، دالیان با ۲۰.۸ درصد و Lianyungang با  ۱۵.۴ درصد افزایش حجم کانتینر در بنادر چینی مواجه بودند.

در پایان این گزارش آمده است شنژن تنها بندری بود که نسبت به نیمه اول سال ۲۰۲۲ با کاهش عملکرد شش درصدی توانست ۱۳.۵ میلیون TEU کانتینر جابه‌جا کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار