روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹

کاهش تقاضا در بخش اجاره کشتی‌های کانتینری

تقاضا در بازار اجاره کشتی‌های کانتینری حتی در بخش کشتی‌های کوچک طی دو هفته گذشته کاهش یافته و بر تعداد کشتی‌های بیکار نیز افزوده شده است.
کد خبر: ۹۶۴۶۴

کاهش تقاضا در بخش اجاره کشتی‌های کانتینری

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از لوید‌استار؛ مؤسسه آلفا‌لاینر با تحلیل رویداد‌ها‌ی دو هفتۀ اخیر بازار اجاره کانتینر اعلام کرد روز‌به‌روز از قدرت واقعی بازار اجاره کشتی‌های کانتینری کاسته می‌شود و بررسی فعالیت این بخش از کشتی‌ها نشان می‌دهد طی دو هفته گذشته میزان تقاضا در مقایسه با هفته‌های گذشته  در بخش کشتی‌های بزرگ و کوچک پایین آمده است.

در ادامه تحلیل مؤسسه آلفا‌لاینر آمده است تعداد کشتی‌های بیکار در دو هفته اخیر بالا رفته است.

از سوی دیگر  شاخص ترکیبی کانتینر جهانی Drewry’s World Container نیز با افزایش جزئی ۰.۹ درصدی در هفته گذشته مواجه شد  و نرخ هر کانتینر ۴۰ فوتی به طور متوسط به ۱۴۸۸ دلار رسید که این میزان ۷۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی و ۸۶ درصد نسبت به  سپتامبر سال ۲۰۲۱ میلادی که به ازای هر کانتینر ۴۰ فوتی ۱۰۳۷۷ دلار بود، کاهش یافته است.

اما مقایسه قیمت‌ها توسط مؤسسه Drewry نشان می‌دهد که نرخ اجاره هر کانتینر ۴۰ فوتی در شرایط فعلی ۵ درصد بالاتر از میانگین سال ۲۰۱۹  دوران همه گیری کرونا است.

در هفته‌ای که گذشت نرخ اجاره هر کانتینر ۴۰ فوتی از روتردام به نیویورک با کاهش ۲۳۴ دلاری به ۱۷۶۹ دلار، از شانگهای به روتردام با ۵۴  دلار کاهش به ۱۲۹۱ دلار و از شانگهای به جنوا به ۱۹۳۲ دلار رسید.

اما نرخ‌های حمل کانتینر از شانگهای به لس‌آنجلس با ۹ درصد افزایش به ۱۷۹۰ دلار رسید و نرخ اجاره کانتینر‌های ۴۰ فوتی از شانگهای به نیویورک با تقویت ۵ درصدی به ۲۷۱۵ دلار رسید.

لوید استار در ادامه  به گزارش از کارشناسان Xeneta اشاره می‌کند که معتقدند قیمت‌های حمل کانتینر در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از افزایش ندارند و علی‌رغم بهبود اقتصاد چین نرخ‌های اجاره کانتینر به علت مازاد بودن ظرفیت‌ها و تقاضای پایین همچنان تضعیف می‌شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار