۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱

حمل‌و‌نقل کانتینری در سال ۲۰۲۳ سود‌آور خواهد بود

برخلاف کاهش نرخ و درآمد حمل‌و‌نقل کانتینری در سه ماهه اول ۲۰۲۳ سود حاشیه‌ای صنعت حمل‌و‌نقل کانتینری در سال جاری میلادی بالاتر از ۱۰ درصد به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
کد خبر: ۹۶۰۴۸

حمل‌و‌نقل کانتینری در سال ۲۰۲۳ سود آور خواهد بود

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت container-news؛ «جان مک کاون» کارشناس حمل‌و‌نقل با اشاره به اینکه بازار حمل‌و‌نقل در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ میلادی حالت عادی خود را بازیافته یاد‌آور شد: این صنعت در مدت سه ماه ابتدای سال جاری میلادی با وجود کاهش عرضه و تقاضا و پایین آمدن شاخص حمل‌و‌نقل کانتینر به درآمد خالص ۱۳ میلیارد دلاری دست یافت که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۷.۹ درصد پایین آمده است.  

وی در ادامه گفت: در مدت سه ماه اول ۲۰۲۲ میلادی حمل‌و‌نقل کانتینری به درآمد ۵۸.۵ میلیارد دلار دست یافت که در سه ماهه اول امسال ۴۵ میلیارد دلار کاهش نشان می‌دهد.  

وی معتقد است: علی‌رغم این کاهش درآمد صنعت کانتینری در سال جاری به سود‌آوری دست خواهد یافت و عملکرد بهتر از دوران قبل از همه‌گیری کرونا خواهد داشت.  

بر‌اساس پیش‌بینی «مک کاون» بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ میلادی صنعت حمل‌و‌نقل کانتینری با درآمد ۶۸۱ میلیارد دلاری ۸.۵ میلیارد دلار ضرر انباشته را به ثبت رساند؛ در حالی که در  دوران کرونا و یک سال اخیر چنین اتفاقی نیفتاده است.  

«مک کاون» در ادامه یاد‌آور شد: بر‌اساس تجزیه و تحلیل داده‌های آماری سه ماه گذشته پیش‌بینی می‌شود در طول سال ۲۰۲۳ میلادی صنعت کانتینری به بازدهی  ۱۰ درصدی سود حاشیه‌ای دست خواهد یافت؛ زیرا در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ میلادی با بارگیری ۳۹ میلیون و ۹۷۵ هزار و ۹۱۳ teu  فقط ۴.۳ درصد نسبت به سه ماهه چهارم سال گذشته کاهش عملیات نشان می‌دهد.

 وی در پایان گفت: بر‌اساس داده‌های آماری مرکز تجارت کانتینری (CTS)، حجم کانتینر‌های بارگیری شده در آمریکا در مدت سه ماهه سال ۲۰۲۳ میلادی نسبت به مدت مشابه ۱۷.۵ درصد کاهش نشان می‌دهد که این موضوع می‌تواند بر کاهش درآمد در مسیر‌های منتهی به این کشور مؤثر باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار