۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱

دومین نشست هم‌اندیشی چهره‌های هزاره اخیر خلیج‌فارس در جزیره قشم برگزار شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی، دومین نشست هم‌اندیشی برند‌سازی و معرفی چهره‌های هزاره اخیر خلیج‌فارس در جزیره قشم برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۹۸۴

دومین نشست هم‌اندیشی چهره‌های هزاره اخیر خلیج‌فارس در جزیره قشم برگزار شد

به گزارش مانا، محمد محسنی در این نشست با اشاره به برند سازی چهره‌های ماندگار هزاره اخیر خلیج‌فارس گفت: این چهره‌ها در حوزه‌های مختلف علم و فرهنگ، دریانوردی، تاریخ‌نگاری و حکمرانی یعنی هرآن چه که زندگی اجتماعی و فرهنگی بشر نیاز دارد، فعالیت داشته‌اند.

او با اشاره به اینکه برای پیدا کردن محتوای پایان‌نامه‌ها در تمام مقاطع با وجود اینکه همه چیز داریم ولی کم می‌آوریم، افزود: سدید السلطنه کار بزرگی انجام داده، چندین ده جلد کتاب نوشته برای اینکه حکومت مرکزی را متوجه جایگاه ویژه خلیج‌فارس کند.

محسنی ادامه داد: به این راحتی این میسر نمی‌شود، عشق و علاقه و پیگیری شبانه‌روزی می‌خواهد که عمر انسان کفایت کند برای اینکه بتواند مثلاً ۴۰ جلد کتاب را جمع‌آوری کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان تأکید کرد: کتاب‌های سدید السلطنه برای امروز تأثیرگذار است و ما باید قدردان چهره‌های ماندگار هزاره اخیر خلیج فارس باشیم.

در ادامه این نشست پژوهشگران و اندیشمندان در قالب پنل‌های مرتبط پیرامون شخصیت‌های «سدید السلطنه»، «خواجه عطا»، «شمس‌الدین محمد کیشی» و «ابن ماجد» به بحث و گفت‌و‌گو پرداختند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار